Co czwarta Polka uważa Facebooka za główne źródło informacji
acebook zawładnął życiem Polek. Zdecydowana większość kobiet w Polsce - niezależnie od wieku - przyznaje, że zagląda do serwisu codziennie
Westwing Home & Living, firma z branży wyposażenia wnętrz, wraz z firmą badawczą PMR, przeprowadzili badanie, w którym sprawdzono stosunek Polek do najpopularniejszego portalu społecznościowego na świecie. Wyniki badania pokazują, że 7 na 10 użytkowniczek internetu z Facebooka korzysta codziennie, a 60 proc. ankietowanych przyznaje, że zagląda do niego częściej niż rok temu.
Chciano także sprawdzić, co Polki sądzą o najpopularniejszej platformie społecznościowej na świecie i czy Facebook stał się już "passe". Wyniki badania pokazały, że nic bardziej mylnego. - Dla wielu Polek Facebook stanowi nie tylko niezastąpioną platformę rozrywkową, ale i swoiste kompendium wiedzy - mówi Przemysław Kowalewski, Dyrektor Zarządzający Westwing Home & Living na Europę Środkową, nie odpowiadając jednak na podstawowe pytanie - _ czemu _?
Jak dowodzą wyniki sondażu, 60 proc. polskich internautek bardzo lubi Facebooka. Jednocześnie niemal co trzecia badana deklaruje, że korzystanie z serwisu sprawia jej obecnie jeszcze więcej przyjemności niż kiedyś. Jedynie 13 proc. ankietowanych Polek jest zdania, że używanie Facebooka stało się niemodne.
Badanie pokazało jeszcze jedną ciekawą rzecz - dla co czwartej Polki Facebook stanowi główne źródło informacji. W przypadku kobiet, które korzystają z internetu przynajmniej kilka razy w miesiącu, odsetek jest jeszcze większy – 36 proc. internautek przyznaje, że Facebook to pierwsze miejsce, w które zaglądają w poszukiwaniu potrzebnych treści.
Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: To mogą być ostatnie tak dobre wyniki Apple