Telewizja i internet najpopularniejszymi źródłami informacji

Telewizja i internet najpopularniejszymi źródłami informacji10.07.2012 11:13
Telewizja i internet najpopularniejszymi źródłami informacji
Źródło zdjęć: © WP.PL

Telewizja i platformy internetowe cieszą się największą popularnością
jako źródła informacji - pokazały opublikowane w poniedziałek wyniki badań przeprowadzonych w
Wielkiej Brytanii, USA, Niemczech, Danii i Francji.

Co najmniej 7. proc. z ponad 6 tys. uczestników przeprowadzonych w kwietniu badań korzystało w ciągu tygodnia z komputera, aby uzyskać dostęp do informacji - to nadal najpopularniejszy środek przekazu. Wzrasta jednak znaczenie telefonów komórkowych - co najmniej 20 proc. osób użyło ich w tym samym celu. Ok. 8,5 proc. używało tabletów.

Wyniki badań wskazują na zmianę w podejściu konsumentów. Tradycyjny dostęp do internetu w domu i w miejscu pracy jest wzbogacany dzięki urządzeniom mobilnym.

Niemcy okazują największą wierność tradycyjnym formom przekazu wiadomości. Tylko 6 na 1. osób korzystało ze źródeł internetowych, w odróżnieniu od 8 na 10 w pozostałych krajach objętych badaniem.

W Wielkiej Brytanii tylko 4 proc. badanych kiedykolwiek zapłaciło za wiadomości w wersji cyfrowej, w porównaniu do 1. proc. w Danii i 6-8 proc. w innych krajach. Użytkownicy tabletów, stanowiący 13 proc. badanych, z równą częstotliwością korzystali z płatnych i bezpłatnych źródeł internetowych.

Użytkownicy w Europie posługują się najczęściej znanymi źródłami, natomiast ponad połowa badanych Amerykanów wymieniła nowe źródła, takie jak "Huffington Post" i "Gawker". Blisko 7. proc. Amerykanów korzystało z ankiet, możliwości komentowania oraz dzielenia się informacjami. To o ok. 30 proc. więcej niż w innych krajach.

Badania przeprowadziła firma YouGov na zlecenie Instytutu Studiów Dziennikarstwa Reutersa w Oksfordzie.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)