Gdy telefon okaże się wadliwy

Gdy telefon okaże się wadliwy
08.08.2008 21:08
Gdy telefon okaże się wadliwy

25% Polaków przyznaje, że w ciągu
ostatniego roku kupiło wadliwy towar. Tylko jeden na tysiąc wie
jednak, w jakim terminie może złożyć reklamację - wynika z badań
przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów.

Według UOKiK co czwarty Polak w ciągu poprzednich 12 mies. kupił wadliwy produkt. Z ankiety wynika, że aż 90% konsumentów zadeklarowało, że w przypadku zakupu wadliwego produktu zwróciłoby się ze skargą do sprzedawcy.

_ Niestety tylko jeden na tysiąc badanych wiedział, w jakim czasie można ją złożyć _ - informuje UOKiK.

Urząd przypomina, że wadliwy towar można reklamować w ciągu dwóch lat od dnia jego wydania. Skargę należy złożyć najlepiej na piśmie, najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy od chwili wykrycia usterki. Przedsiębiorca ma 14 dni na odniesienie się do skargi. W przypadku braku odpowiedzi w tym terminie uznaje się, że sprzedawca uznał roszczenia.

UOKiK zaznacza, że składając reklamację, konsument może w pierwszej kolejności żądać bezpłatnej naprawy lub wymiany towaru na nowy. Zwrotu pieniędzy można domagać się w przypadku, gdy sprzedawca nie jest w stanie naprawić ani wymienić produktu lub wiązałoby się to ze znacznymi niedogodnościami.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)