Styl życia europejskich Internautów
Firma Juniper Networks opublikowała wyniki badań stylu życia użytkowników łączności szerokopasmowej. Pokazują one, że na każdym łączu internetowym rozpoznać można kilka tożsamości w różnorodny sposób wykorzystujących zasoby internetowe.
29.07.2008 | aktual.: 30.07.2008 09:41
Badanie przeprowadzone w kwietniu 2008 roku wśród 5000 użytkowników szerokopasmowego Internetu we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii wykazały, że 39,3% respondentów posługuje się co najmniej pięcioma tożsamościami przy korzystaniu z różnych usług w sieci, do każdej używając innego hasła.
Ponadto 79,9% przyznaje, że z ich łącza szerokopasmowego korzysta regularnie co najmniej dwóch użytkowników, co sugeruje, że każde łącze szerokopasmowe obsługuje wiele tożsamości i usług.
W miarę, jak spadają przychody z ruchu głosowego, a podstawowa łączność szerokopasmowa staje się coraz powszechniejsza, usługodawcy stają przed coraz większą koniecznością znalezienia nowych źródeł przychodów. Aby utrzymać masowy dostęp do tych treści, usługodawcy inwestują w zwiększanie pasma sieci, często bez udziału w przychodach z treści.
Według analiz Juniper Netwoeks należy oferować poszczególnym użytkownikom indywidualne profile dotyczące pasma i wydajności, pobierając wyższe opłaty za główne usługi, a mniejsze za usługi przy których jakość lub opóźnienia nie są krytyczne. Ma to doprowadzić do większego zadowolenia klientów, którzy są gotowi zapłacić więcej za usługi klasy premium, i znacznych oszczędności na mniej wymagających.
Czyżby nadchodziły czasy, w których zapłacimy mniej za korzystanie z komunikatora internetowego i przeglądarki WWW, a więcej za uruchomienie dodatkowo w tle zasobożernych usług P2P i na przykład telewizji internetowej?