Styl życia europejskich Internautów

Styl życia europejskich Internautów
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

29.07.2008 19:34, aktual.: 30.07.2008 09:41

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Firma Juniper Networks opublikowała wyniki badań stylu życia użytkowników łączności szerokopasmowej. Pokazują one, że na każdym łączu internetowym rozpoznać można kilka tożsamości w różnorodny sposób wykorzystujących zasoby internetowe.

Badanie przeprowadzone w kwietniu 2008 roku wśród 5000 użytkowników szerokopasmowego Internetu we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii wykazały, że 39,3% respondentów posługuje się co najmniej pięcioma tożsamościami przy korzystaniu z różnych usług w sieci, do każdej używając innego hasła.

Obraz
© (fot. JupiterImages/EAST NEWS)

Ponadto 79,9% przyznaje, że z ich łącza szerokopasmowego korzysta regularnie co najmniej dwóch użytkowników, co sugeruje, że każde łącze szerokopasmowe obsługuje wiele tożsamości i usług.

W miarę, jak spadają przychody z ruchu głosowego, a podstawowa łączność szerokopasmowa staje się coraz powszechniejsza, usługodawcy stają przed coraz większą koniecznością znalezienia nowych źródeł przychodów. Aby utrzymać masowy dostęp do tych treści, usługodawcy inwestują w zwiększanie pasma sieci, często bez udziału w przychodach z treści.

Według analiz Juniper Netwoeks należy oferować poszczególnym użytkownikom indywidualne profile dotyczące pasma i wydajności, pobierając wyższe opłaty za główne usługi, a mniejsze za usługi przy których jakość lub opóźnienia nie są krytyczne. Ma to doprowadzić do większego zadowolenia klientów, którzy są gotowi zapłacić więcej za usługi klasy premium, i znacznych oszczędności na mniej wymagających.

Czyżby nadchodziły czasy, w których zapłacimy mniej za korzystanie z komunikatora internetowego i przeglądarki WWW, a więcej za uruchomienie dodatkowo w tle zasobożernych usług P2P i na przykład telewizji internetowej?

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także