Połowa polskich internautów korzysta z banku przez sieć
Ponad połowa internautów nie boi się płacić w internecie - wynika z badania sporządzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego. Także połowa użytkowników internetu korzysta z bankowości internetowej, a 41% jest zainteresowanych korzystaniem z bankowości mobilnej, za pomocą telefonu komórkowego.
04.03.2009 | aktual.: 05.03.2009 09:32
"_ Badanie "Internetowy Barometr ING" analizuje nawyki i preferencje internautów dotyczące różnych aspektów życia codziennego, w tym finansów, konsumpcji mediów, technologii, kultury i polityki. Porównaliśmy je także z opiniami osób niekorzystających z internetu. Chcemy być najbardziej internetowym bankiem w Polsce, a dzięki badaniu możemy lepiej poznać naszych klientów" _ - powiedział Roman Jędrkowiak, odpowiedzialny za marketing w ING Banku Śląskim.
Najciekawsze wyniki badania dotyczące preferencji finansowych internautów dowodzą, że połowa użytkowników sieci korzysta z bankowości internetowej i nie ma obaw przed płaceniem przez internet. 41. internautów jest zainteresowanych możliwością korzystania z bankowości mobilnej, za pomocą telefonu komórkowego. Wynik zaskakujący, zważywszy, że tylko co siódmy polski internauta korzysta z internetu w telefonie komórkowym.
Z badań wynika także, że użytkownicy sieci coraz bardziej nie lubią reklam. Niechęć sięga już tego stopnia, że czterech na pięciu internautów zapłaciłoby 1. zł za możliwość korzystania z internetu bez reklam.
Inną ciekawostką wynikającą z badania jest fakt, że 60. polskich internautów nie wyobraża już sobie życia bez internetu ( co piąty internauta wolałby zrezygnować z seksu aniżeli z sieci ).