Polacy w finale Imagine Cup 2012

Polacy w finale Imagine Cup 2012

Polacy w finale Imagine Cup 2012
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
04.07.2012 10:33, aktualizacja: 04.07.2012 11:26

Trzy zespoły studentów z polskich uczelni będą walczyć o miejsca na podium w największym konkursie technologicznym na świecie.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

Imagine Cup to najbardziej prestiżowy konkurs technologiczny dla studentów - pasjonatów nowych technologii, którzy wierzą, że za sprawą ich innowacyjnego zastosowania, możliwe jest tworzenie rozwiązań, dzięki którym rozwiążemy najdotkliwsze problemy globalne. W tym roku konkurs obchodzi swój 10. jubileusz. Niemal 1000 osób - finalistów konkursu, ich mentorów, sędziów i dziennikarzy z całego świata - spotka się w dniach 6-10 lipca w Sydney, by wyłonić kolejną grupę najbardziej kreatywnych przyszłych liderów branży IT.

Zwycięskie drużyny

Popularność Imagine Cup wśród studentów rośnie z roku na rok, także w Polsce. Chęć zmierzenia się w tegorocznej edycji konkursu zgłosiło tu aż 450. studentów. Do ostatecznych rozgrywek zakwalifikowały się 3 drużyny z Polski, które w Australii staną przed wyjątkową szansą zaistnienia na arenie międzynarodowej, walcząc o miejsca na podium i wiele cennych naród.

Oto 3 studenckie drużyny, które już wkrótce wezmą udział na światowych finałach Imagine Cup 201. w Sydney:

1. ARMED z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, w składzie: Mariusz Chmielewski (Mentor), Weronika Ślusarska, Marcin Kukiełka, Jakub Kędzior, Adam Pabiś - w kategorii Projektowanie Oprogramowania.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

Projekt - SAPER

Aplikacja SAPER na Windows Phone wykrywa i analizuje, jaki rodzaj materiału wybuchowego znajduje się w ziemi. Dzięki połączeniu z GPS niebezpieczeństwo jest lokalizowane na mapie oraz odpowiednie służby zostają powiadomione, aby rozbroić minę, czy bombę. Wykrycie materiału niebezpiecznego możliwe jest dzięki przeanalizowaniu zmian w polu magnetycznym przy użyciu magnetometru w telefonie. Zespół przetestował już swoje rozwiązanie w realnych warunkach na poligonie. Członkowie zespołu nazywają urządzenie codziennego użytku, jakim jest telefon - narzędziem ratującym ludzkie życie. Skomplikowana analiza i zidentyfikowanie rodzaju obiektu są możliwe dzięki rozwiązaniom chmurowym - Windows Azure.

2. Flexify z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, w składzie: Tomasz Malesza, Marek Banaszak, Michał Kulikowski, Piotr Kowalczyk, Adam Kuczyński - w kategorii Kinect Fun Labs Challenge

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

Projekt – REH THE DRAGON

REH THE DRAGON to oprogramowanie z wykorzystaniem technologii Kinect służące do rehabilitacji dzieci poprzez program do ćwiczeń oparty na zabawie. Projekt jest skierowany do dzieci pomiędzy 5 a 9 rokiem życia oraz fizjoterapeutów. Długie ćwiczenia rehabilitacyjne stają się wciągające dla młodych pacjentów, poprzez zastosowanie formuły gry. Podczas zabawy dzieci wykonują takie same ruchy, jak podczas najpopularniejszych ćwiczeń rehabilitacyjnych. Dziecko podskakując na piłce wprowadza w ruch smoka, który lecąc musi złapać jak najwięcej kwiatków. Przewagą tego rozwiązania nad tradycyjną rehabilitacją jest fakt, że wszystkie ćwiczenia mogą być wykonane w domu. Aplikacja jednocześnie gromadzi komplet danych na temat postępów każdego pacjenta. Dzięki temu fizjoterapeuta może nie tylko zobaczyć nagranie wideo pacjenta i sprawdzić, na jakim jest on etapie leczenia, ale także zaplanować przebieg kolejnego treningu dziecka. Dzięki rozwiązaniom chmurowym dane dostępne są z każdej lokalizacji i na dowolnym urządzeniu.

3. THE STACK z Politechniki Gdańskiej, czyli Karol Stosik - w kategorii Windows Phone Challenge

Projekt - ZZ BRAILLE READER

Projekt Karola Stosika to aplikacja na Windows Phone o nazwie ZZ Braille Reader. Program jest w 10. procentach zoptymalizowany dla osób z upośledzeniem wzroku, a podwójna litera "z" pozwoli im rozpocząć aplikację bez potrzeby patrzenia na ekran, ponieważ aplikacja zawsze będzie ostatnia na liście. Program pokazuje tekst napisany w alfabecie Braille'a na telefonie, bez konieczności używania żadnego dodatkowego sprzętu. Pliki tekstowe, które będą tłumaczone na alfabet Braille'a, mogą być przesłane z dowolnego miejsca i będą dostępne na każdym telefonie. ZZ Braille Reader jest w stanie pracować w trybie online i offline. Głównym zadaniem aplikacji jest umożliwienie osobom z upośledzeniem wzroku czytanie eBooków, artykułów i notatek, jednak aplikacja może być także używana do nauki alfabetu Braille'a.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)