Oculus prezentuje finalną wersję swoich gogli

Oculus prezentuje finalną wersję swoich gogli

Oculus prezentuje finalną wersję swoich gogli
Źródło zdjęć: © giznet.pl
12.06.2015 13:15, aktualizacja: 15.06.2015 08:32

Podczas wczorajszej konferencji prasowej Oculus VR zaprezentował finalną wersję przeznaczonych na rynek konsumencki gogli Rift. Nic już się w ich wyglądzie nie zmieni i właśnie ta wersja wejdzie do sprzedaży na początku przyszłego roku.

Ostateczna wersja gogli Oculus Rift wygląda na smuklejszą niż wcześniejsze, przeznaczone dla deweloperów. I rzeczywiście Oculus, który miał sporo czasu na dopracowanie swojego urządzenia, postanowił odciążyć jego przednią część, dzięki czemu ma być one wygodniejsze w użytkowaniu. Ale na zmniejszaniu wagi się nie skończyło – finalna wersja Rifta pozwoli na regulację odległości soczewek, ma też być przyjazna dla osób, które noszą okulary.

Podczas konferencji twórcy Oculusa poświęcili także trochę czasu ekranom OLED wykorzystywanym przez ich urządzenie. Pochwalili się między innymi wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań, które zmniejszą opóźnienia oraz poprawią jasność ekranów. Wszystko to oczywiście ma przełożyć się na komfort korzystania z gogli.

Podczas konferencji dowiedzieliśmy się także o gadżetach, które będą sprzedawane wraz z urządzeniem. Są to przede wszystkim specjalne słuchawki zapewniające przestrzenny dźwięk. Są one przystosowane do współpracy z goglami VR Oculus Rift, ale nie są z nimi zintegrowane. Dzięki temu użytkownicy będą mogli wymienić je na dowolne inne urządzenia. Kolejnym dodatkiem, który znajdzie się w zestawie będzie pad do gier z Xboxa One. Jest to jeden z rezultatów porozumienia zawartego pomiędzy Oculus VR a Microsoftem. Innym jest wprowadzenie wsparcia dla gier właśnie z tej konsoli oraz z maszyn pracujących pod kontrolą Windowsa 10 (dzięki DirectX 12).

Jednak to nie pad z Xboxa One ma być najlepszym sposobem na zabawę w wirtualnej rzeczywistości. Pod koniec konferencji Oculus zaprezentował Oculus Touch, zestaw dwóch kontrolerów, po jednym na każdą dłoń, które łączą w sobie tradycyjne przyciski i analogowe gałki z możliwością śledzenia ruchu w podczerwieni. Według Oculusa mają one zapewnić bardziej naturalne wrażenia podczas gry. Oculus Touch nie będzie jednak sprzedawany wraz z pierwszymi zestawami, ponieważ jest to jeszcze niedokończony projekt, który trafi na rynek dopiero po premierze gogli Oculus Rift.

Polecamy na stronach Giznet.pl: Mapy Apple z własnym Street View?

Źródło artykułu:Giznet.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)