Microsoft już nie chce sojuszu z Yahoo?
W 2010 roku firmy Microsoft i Yahoo zawarły sojusz, który miał na celu osłabienie rynkowej pozycji Google?a na rynku amerykańskim. Teraz obie firmy chcą zmienić warunku współpracy lub ją zerwać.
30.03.2015 | aktual.: 30.03.2015 12:07
By poradzić sobie z dominującą na rynku amerykańskim pozycją Google'a, Microsoft i Yahoo weszły w sojusz na mocy którego druga firma wykorzysta wyszukiwarkę pierwszej, a obie będą dzielić się przychodami z reklam. Umowa była przewidziana na dziesięć lat, ale jej treść zezwala na dalsze negocjacje już podczas jej obowiązywania.
Najwyraźniej obie firmy chcą z tego prawa skorzystać, bowiem zaczęły ze sobą negocjować nowe warunki współpracy. Rozmowy nie przebiegają łatwo i cały czas się przedłużają. Jest możliwe, że umowa zostanie zerwana. Pytanie, czy skorzysta na tym Yahoo, czy Bing, pozostaje otwarte.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Oto lista telefonów, na których przetestujesz Windows 10