"I'm a PC" - nowa kampania reklamowa Microsoftu

"I'm a PC" - nowa kampania reklamowa Microsoftu

"I'm a PC" - nowa kampania reklamowa Microsoftu
19.09.2008 11:30, aktualizacja: 19.09.2008 12:41

Większość internautów zapewne słyszała o popularnych kampaniach marketingowych Apple pod hasłem "I'm a Mac", w których występują wyluzowany młody człowiek, który przedstawia się jako Mac oraz mężczyzna w średnim wieku, w okularach i z brzuszkiem - PC - który ciągle miewa ze sobą problemy. Gigant z Redmond postanowił w ramach swojej kampanii reklamowej pokonać rywala jego własną bronią i wyprodukował spoty "I'm a PC".

Spoty, emitowane w stacjach telewizyjnych oraz w Internecie, są elementem wielkiej kampanii marketingowej "Life Without Walls" - http://www.microsoft.com/presspass/windows/, kosztującej Microsoft 30. milionów dolarów. Biorą w nich udział zarówno zwykli użytkownicy pecetów, jak i osoby znane i popularne ( np. Bill Gates ).

Kampania ma poprawić wizerunek systemu Windows Vista.

Już same tytuły filmików - http://www.microsoft.com/presspass/windows/videogallery.aspx: "Pride" ( ang.: duma ) czy "Not alone" ( "nie sam" ) sugerują, iż Microsoft zamierza walczyć o poprawę wizerunku. W jednej z reklam ( "Stereotyp" ) aktor wcielający się w rolę peceta ( Sean, inżynier zatrudniony w Microsofcie, aczkolwiek podobny do Johna Hogdmana - Maka z reklam Apple ) mówi, iż został wciągnięty w ramy stereotypu, zaś kolejne kadry spotu mają temu twierdzeniu zaprzeczyć.

Posiadacze pecetów już wcześniej poczuli się dotknięci kampanią Apple "Hello, I'm a Mac. And I'm a PC" i odpowiedzieli własnymi, amatorsko rejestrowanymi filmami parodiującymi spoty firmy z Cupertino, które publikowali w Sieci. Starcie pomiędzy zwolennikami i przeciwnikami "jabłek" znalazło odzwierciedlenie również w ośmieszaniu innych rozwiązań firmy Steve'a Jobsa.

Źródło artykułu:PC World Komputer
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)