"Netbook" nie może być słowem kluczowym w Google AdWords
10.02.2009 16:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Firma Google umieściła termin "netbook" na czarnej liście słów blokowanych w systemie reklamowym AdWords. Jeśli ktoś chciałby przyporządkować swojej reklamie hasło "netbook", zobaczy komunikat informujący, że pojęcie to jest chronione jako znak towarowy.
Przyczyną takiej sytuacji mogą być roszczenia firmy Psion, która pod koniec 200. roku zagwarantowała sobie prawa do znaku towarowego "netbook" (używanego w rynkowym segmencie laptop computer) w USA, Europie, Kanadzie, Singapurze i Hongkongu. W 1999 roku Psion zaczął sprzedawać elektroniczny organizator z systemem operacyjnym EPOC. Urządzenie nosiło właśnie nazwę netBook, ale od dawna nie ma go już na sklepowych półkach.
wydanie internetowe www.heise-online.pl