Globalne problemy z telefonami Blackberry - aktualizacja

Globalne problemy z telefonami Blackberry - aktualizacja

Globalne problemy z telefonami Blackberry - aktualizacja
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta
13.10.2011 11:56

Znamy przyczynę awarii usług BIS/BES w BlackBerry. Tymczasem do krajów dotkniętych usterką dołączyły USA, Kanada i Meksyk

[Aktualizacja - 13.10.2011 08:15] Od godziny 6 rano czasu BST (7 rano czasu polskiego) działanie usług BlackBerry w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i w Indiach poprawiło się w sposób znaczący. Będziemy stale kontynuować monitoring, aby zapewnić ich stabilne działanie. Wszystkim klientom dziękujemy za cierpliwość. Nowe informacje będą publikowane na: http://uk.blackberry.com/serviceupdate/

[Aktualizacja - 12.10.2011 23:44]
Aktualna sytuacja przedstawiona przez CIO w firmie RIM

Do wszystkich klientów BlackBerry:
Po pierwsze, pragnę przeprosić za przerwy i opóźnienia, jakich wielu z Państwa doświadczyło w tym tygodniu. Chciałem zwrócić się do Państwa bezpośrednio, przekazać jak wygląda aktualna sytuacja funkcjonowania usługi, którą staramy się naprawić, a także odpowiedzieć na niektóre z pytań z Państwa strony.

Zaufaliście nam ze względu na niezawodną, prowadzoną w czasie rzeczywistym komunikację a teraz Państwa zawodzimy. Traktujemy to bardzo poważnie, a nasi pracownicy na całym świecie pracują dzień i noc, aby naprawić tę sytuację. Wierzymy, że znamy przyczynę tego co się stało i pracujemy nad przywróceniem normalnego funkcjonowania usługi na wszystkich rynkach tak szybko jak to możliwe.

Oto aktualny stan usługi i sytuacji w różnych regionach, gdzie wystąpiły problemy:

Dla Europy, Bliskiego Wschodu, Indii i Afryki (EMEIA):
• Systemy e-mail działają, a prace nad usunięciem wszelkich kopii zapasowych wiadomości, które się utworzyły, trwają. Zespoły wsparcia pracują nad tym, aby zminimalizować wpływ tej sytuacji na naszych klientów.
• Komunikator BlackBerry Messenger funkcjonuje pomyślnie.
• Przeglądanie stron jest tymczasowo niedostępne, ponieważ zespoły wsparcia
monitorują stabilność serwisu i na bieżąco oceniają sytuację, kiedy ta funkcjonalność będzie mogła być przywrócona.
•. Zespoły wsparcia zwiększyły zasoby aby pomóc w dostarczaniu wiadomości pomiędzy regionami i kontynentami.

Dla Kanady i Ameryki Łacińskiej:
• Systemy e-mail działają, wciąż trwają prace nad usunięciem wszelkich kopii zapasowych wiadomości, które się utworzyły. Zespoły wsparcia pracują nad tym, aby zminimalizować wpływ tej sytuacji na naszych klientów.
• BlackBerry Messenger oraz przeglądanie stron są już w trybie online i ruch przechodzi pomyślnie (za wyjątkiem trzech sieci operatorów w Ameryce Łacińskiej, obsługiwanych przez infrastrukturę EMEIA - przeglądanie jest tymczasowo niedostępne dla tych trzech sieci).
•. Zespoły wsparcia analizują raporty dotyczące opóźnień BBM.

Dla Stanów Zjednoczonych:
• Systemy e-mail działają, wciąż trwają prace nad usunięciem wszelkich kopii zapasowych wiadomości, które się utworzyły. Zespoły wsparcia pracują nad tym, aby zminimalizować wpływ tej sytuacji na naszych klientów.
• Zespoły wsparcia zwiększyły zasoby aby pomóc w dostarczaniu wiadomości pomiędzy regionami i kontynentami.
• BlackBerry Messenger oraz przeglądanie stron są już w trybie online i ruch przechodzi pomyślnie.
•. Zespoły wsparcia analizują raporty dotyczące opóźnień BBM.

Będziemy na bieżąco umieszczać informacje o rozwoju sytuacji na BlackBerry.com, RIM.com i poprzez nasze kanały społecznościowe. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby wszędzie przywrócić regularne usługi i odzyskać Wasze zaufanie.

Z wyrazami szacunku,

Robin Bienfait
Chief Information Officer, RIM

[Aktualizacja - 12.10.2011 13:24] Otrzymaliśmy oficjalne oświadczenie RIM: _ opóźnienia w wysyłaniu wiadomości i przeglądaniu stron internetowych, których doświadczyli użytkownicy BlackBerry w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Indiach, Brazylii, Chile i Argentynie były spowodowane awarią przełącznika rdzeniowego (core switch) w infrastrukturze firmy RIM. Pomimo, że system jest zaprojektowany tak aby, w przypadku awarii, automatycznie zaczął funkcjonować na przełączniku zapasowym, ta operacja nie przebiegła zgodnie z wcześniej przeprowadzanymi testami. W rezultacie utworzyły się ogromne ilości zapasowych kopii danych. Obecnie pracujemy nad wyczyszczeniem zbędnych danych i przywrócenia normalnego funkcjonowania serwisu tak szybko jak to możliwe. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, będziemy informować na bieżąco o rozwoju sytuacji. _

[Aktualizacja - 12.10.201. 09:35] Usługi BIS/BES nadal nie działają, ale znamy już przyczynę. RIM podało, że problem pojawił się w momencie awarii głównego serwera usługi. Teoretycznie powinien się uruchomić serwer zapasowy, ale zgodnie z tym co mówi RIM, nie zadziałał on tak, jak podczas testów. Tymczasem do krajów dotkniętych awarią dołączyły USA, Kanada i Meksyk.

Urządzenia Blackberry działają w oparciu o usługę BIS lub BES, która zapewnia błyskawiczną synchronizację skrzynek mailowych z telefonem, pozwala korzystać z komunikatora BlackBerry Messenger i jest wykorzystywana przez niektóre aplikacje. 1. października, około godziny 11 czasu polskiego, usługa BIS/BES przestała działać w całej Europie, Afryce i na Środkowym Wschodzie.

Firma RIM nie podała oficjalnie jaka była przyczyna awarii, ale najprawdopodobniej dotyczy ona jednego z serwerów na terenie Wielkiej Brytanii. Bez względu na przyczynę, całe rzesze użytkowników terminali BlackBerry, w tym wielu biznesmenów, jest odciętych od usług, które są im niezbędne do prowadzenia firmy lub po prostu codziennych kontaktów.

Awaria dotyczy całego regionu EMEA (Europa, Afryka i Bliski Wschód) i obejmuje ponad połowę użytkowników smartfonów firmy RIM. Praktycznie nie działają żadne usługi wykorzystujące BIS/BES - przede wszystkim obsługa kont e-mail oraz komunikator BBM. W niektórych obszarach, w tym również w Polsce następują opóźnienia w przekazywaniu wiadomości przez serwery BIS. Niestety opóźnienia te mogą sięgać nawet kilku godzin, co w praktyce oznacza, że usługa jest nadal bezużyteczna.

Jeszcze w nocy z poniedziałku na wtorek, RIM poinformował o rozwiązaniu problemu, ale jest wtorkowe popołudnie, a usługi nadal nie działają. Oficjalne konto BlackBerry na Facebooku roi się od coraz bardziej niepochlebnych komentarzy oraz zapowiedzi zerwania umów i wymiany telefonów przez zawiedzionych użytkowników. Tymczasem producent milczy, a nam pozostaje tylko czekać.

Informacje na bieżąco publikowane są na profilach BlackBerry w serwisach Facebook i Twitter:
www.facebook.com/BlackBerry
twitter.com/BlackBerry
twitter.com/BlackBerryHelp

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)