Globalne problemy z telefonami Blackberry - aktualizacja

Znamy przyczynę awarii usług BIS/BES w BlackBerry. Tymczasem do krajów dotkniętych usterką dołączyły USA, Kanada i Meksyk

Globalne problemy z telefonami Blackberry - aktualizacja
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

[Aktualizacja - 13.10.2011 08:15] Od godziny 6 rano czasu BST (7 rano czasu polskiego) działanie usług BlackBerry w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i w Indiach poprawiło się w sposób znaczący. Będziemy stale kontynuować monitoring, aby zapewnić ich stabilne działanie. Wszystkim klientom dziękujemy za cierpliwość. Nowe informacje będą publikowane na: http://uk.blackberry.com/serviceupdate/

[Aktualizacja - 12.10.2011 23:44]
Aktualna sytuacja przedstawiona przez CIO w firmie RIM

Do wszystkich klientów BlackBerry:
Po pierwsze, pragnę przeprosić za przerwy i opóźnienia, jakich wielu z Państwa doświadczyło w tym tygodniu. Chciałem zwrócić się do Państwa bezpośrednio, przekazać jak wygląda aktualna sytuacja funkcjonowania usługi, którą staramy się naprawić, a także odpowiedzieć na niektóre z pytań z Państwa strony.

Zaufaliście nam ze względu na niezawodną, prowadzoną w czasie rzeczywistym komunikację a teraz Państwa zawodzimy. Traktujemy to bardzo poważnie, a nasi pracownicy na całym świecie pracują dzień i noc, aby naprawić tę sytuację. Wierzymy, że znamy przyczynę tego co się stało i pracujemy nad przywróceniem normalnego funkcjonowania usługi na wszystkich rynkach tak szybko jak to możliwe.

Oto aktualny stan usługi i sytuacji w różnych regionach, gdzie wystąpiły problemy:

Dla Europy, Bliskiego Wschodu, Indii i Afryki (EMEIA):
• Systemy e-mail działają, a prace nad usunięciem wszelkich kopii zapasowych wiadomości, które się utworzyły, trwają. Zespoły wsparcia pracują nad tym, aby zminimalizować wpływ tej sytuacji na naszych klientów.
• Komunikator BlackBerry Messenger funkcjonuje pomyślnie.
• Przeglądanie stron jest tymczasowo niedostępne, ponieważ zespoły wsparcia
monitorują stabilność serwisu i na bieżąco oceniają sytuację, kiedy ta funkcjonalność będzie mogła być przywrócona.
•. Zespoły wsparcia zwiększyły zasoby aby pomóc w dostarczaniu wiadomości pomiędzy regionami i kontynentami.

Dla Kanady i Ameryki Łacińskiej:
• Systemy e-mail działają, wciąż trwają prace nad usunięciem wszelkich kopii zapasowych wiadomości, które się utworzyły. Zespoły wsparcia pracują nad tym, aby zminimalizować wpływ tej sytuacji na naszych klientów.
• BlackBerry Messenger oraz przeglądanie stron są już w trybie online i ruch przechodzi pomyślnie (za wyjątkiem trzech sieci operatorów w Ameryce Łacińskiej, obsługiwanych przez infrastrukturę EMEIA - przeglądanie jest tymczasowo niedostępne dla tych trzech sieci).
•. Zespoły wsparcia analizują raporty dotyczące opóźnień BBM.

Dla Stanów Zjednoczonych:
• Systemy e-mail działają, wciąż trwają prace nad usunięciem wszelkich kopii zapasowych wiadomości, które się utworzyły. Zespoły wsparcia pracują nad tym, aby zminimalizować wpływ tej sytuacji na naszych klientów.
• Zespoły wsparcia zwiększyły zasoby aby pomóc w dostarczaniu wiadomości pomiędzy regionami i kontynentami.
• BlackBerry Messenger oraz przeglądanie stron są już w trybie online i ruch przechodzi pomyślnie.
•. Zespoły wsparcia analizują raporty dotyczące opóźnień BBM.

Będziemy na bieżąco umieszczać informacje o rozwoju sytuacji na BlackBerry.com, RIM.com i poprzez nasze kanały społecznościowe. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby wszędzie przywrócić regularne usługi i odzyskać Wasze zaufanie.

Z wyrazami szacunku,

Robin Bienfait
Chief Information Officer, RIM

[Aktualizacja - 12.10.2011 13:24] Otrzymaliśmy oficjalne oświadczenie RIM: _ opóźnienia w wysyłaniu wiadomości i przeglądaniu stron internetowych, których doświadczyli użytkownicy BlackBerry w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Indiach, Brazylii, Chile i Argentynie były spowodowane awarią przełącznika rdzeniowego (core switch) w infrastrukturze firmy RIM. Pomimo, że system jest zaprojektowany tak aby, w przypadku awarii, automatycznie zaczął funkcjonować na przełączniku zapasowym, ta operacja nie przebiegła zgodnie z wcześniej przeprowadzanymi testami. W rezultacie utworzyły się ogromne ilości zapasowych kopii danych. Obecnie pracujemy nad wyczyszczeniem zbędnych danych i przywrócenia normalnego funkcjonowania serwisu tak szybko jak to możliwe. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, będziemy informować na bieżąco o rozwoju sytuacji. _

[Aktualizacja - 12.10.201. 09:35] Usługi BIS/BES nadal nie działają, ale znamy już przyczynę. RIM podało, że problem pojawił się w momencie awarii głównego serwera usługi. Teoretycznie powinien się uruchomić serwer zapasowy, ale zgodnie z tym co mówi RIM, nie zadziałał on tak, jak podczas testów. Tymczasem do krajów dotkniętych awarią dołączyły USA, Kanada i Meksyk.

Urządzenia Blackberry działają w oparciu o usługę BIS lub BES, która zapewnia błyskawiczną synchronizację skrzynek mailowych z telefonem, pozwala korzystać z komunikatora BlackBerry Messenger i jest wykorzystywana przez niektóre aplikacje. 1. października, około godziny 11 czasu polskiego, usługa BIS/BES przestała działać w całej Europie, Afryce i na Środkowym Wschodzie.

Firma RIM nie podała oficjalnie jaka była przyczyna awarii, ale najprawdopodobniej dotyczy ona jednego z serwerów na terenie Wielkiej Brytanii. Bez względu na przyczynę, całe rzesze użytkowników terminali BlackBerry, w tym wielu biznesmenów, jest odciętych od usług, które są im niezbędne do prowadzenia firmy lub po prostu codziennych kontaktów.

Awaria dotyczy całego regionu EMEA (Europa, Afryka i Bliski Wschód) i obejmuje ponad połowę użytkowników smartfonów firmy RIM. Praktycznie nie działają żadne usługi wykorzystujące BIS/BES - przede wszystkim obsługa kont e-mail oraz komunikator BBM. W niektórych obszarach, w tym również w Polsce następują opóźnienia w przekazywaniu wiadomości przez serwery BIS. Niestety opóźnienia te mogą sięgać nawet kilku godzin, co w praktyce oznacza, że usługa jest nadal bezużyteczna.

Jeszcze w nocy z poniedziałku na wtorek, RIM poinformował o rozwiązaniu problemu, ale jest wtorkowe popołudnie, a usługi nadal nie działają. Oficjalne konto BlackBerry na Facebooku roi się od coraz bardziej niepochlebnych komentarzy oraz zapowiedzi zerwania umów i wymiany telefonów przez zawiedzionych użytkowników. Tymczasem producent milczy, a nam pozostaje tylko czekać.

Informacje na bieżąco publikowane są na profilach BlackBerry w serwisach Facebook i Twitter:
www.facebook.com/BlackBerry
twitter.com/BlackBerry
twitter.com/BlackBerryHelp

Wybrane dla Ciebie

Nowe możliwości bombowców B-1B. To zasługa ukraińskich rozwiązań
Nowe możliwości bombowców B-1B. To zasługa ukraińskich rozwiązań
Odkryto tajemniczy obiekt. To może być najstarsza kometa
Odkryto tajemniczy obiekt. To może być najstarsza kometa
To może być nawet 40 proc. Rosja przyjmuje amunicję od Korei Półncnej
To może być nawet 40 proc. Rosja przyjmuje amunicję od Korei Półncnej
Nowy model AI przewiduje ludzkie decyzje z porywającą dokładnością
Nowy model AI przewiduje ludzkie decyzje z porywającą dokładnością
Prawie ich nie widać. Ukraińcy zasypują nimi "tunele" Rosjan
Prawie ich nie widać. Ukraińcy zasypują nimi "tunele" Rosjan
Ruchome fałszywe haubice i czołgi. Byłyby ogromną pomocą dla Ukrainy
Ruchome fałszywe haubice i czołgi. Byłyby ogromną pomocą dla Ukrainy
Ratunek dla Ukrainy. Kolejne Patrioty za pieniądze Europy
Ratunek dla Ukrainy. Kolejne Patrioty za pieniądze Europy
Kraje bałtyckie przyjrzały się wojnie w Ukrainie. Już wiedzą, co kupić
Kraje bałtyckie przyjrzały się wojnie w Ukrainie. Już wiedzą, co kupić
Kosiniak-Kamysz pokazał plecak ewakuacyjny. Oto co ma w środku
Kosiniak-Kamysz pokazał plecak ewakuacyjny. Oto co ma w środku
Czeska armia w kropce. Rozważa rezygnację z zakupu armatohaubic CAESAR
Czeska armia w kropce. Rozważa rezygnację z zakupu armatohaubic CAESAR
Polska karta SIM w dronie Rosjan? Mamy odpowiedź operatora
Polska karta SIM w dronie Rosjan? Mamy odpowiedź operatora
Nieoczekiwany ruch. Niemcy zdecydowali o losach F-35
Nieoczekiwany ruch. Niemcy zdecydowali o losach F-35