iPhone 3G ma problemy z... 3G?
iPhone'owi Apple długo wypominano, że nie obsługuje systemu 3G - najnowsza wersja urządzenia wyposażona jest już w tę funkcję. Problem w tym, że, wedle doniesień użytkowników, telefon wyjątkowo często zrywa takie połączenia - szwedzki magazyn Ny Teknik podał właśnie prawdopodobną przyczynę tego problemu.
Dziennikarze Ny Teknik powołują się na wyniki badań pewnego anonimowego specjalisty - ich wiarygodność została już potwierdzona przez specjalistów z Uniwersytetu w Gälve. Okazuje się, że przyczyna problemu jest fakt, iż nominalny poziom czułości na sygnał 3G jest w iPhone'ie fabrycznie ustalony na niższym poziomie niż przewidziano w specyfikacji standardu 3G. A to sprawia, że jeśli użytkownik telefonu Apple'a oddali się na określoną odległość od nadajnika, straci zasięg - mimo iż osoba korzystająca z innego telefonu 3G ( zgodnego ze specyfikacją ) wciąż będzie miała aktywne połączenie.
Z informacji przedstawionych przez magazyn wynika, że osoba, która wykryła przyczynę problemu pragnie pozostać anonimowa z dość prozaicznego powodu - okazuje się, że testy zostały przeprowadzone przy pomocy sprzętu należącego do jej pracodawcy, i to bez jego wiedzy i zgody. Naukowcy z Uniwersytetu w Gälve potwierdzają jednak odkrycia owego anonimowego badacza
Przedstawiciele Apple na razie nie komentują tych doniesień.