Wydano oficjalny otwartoźródłowy sterownik dla Kinecta

Wydano oficjalny otwartoźródłowy sterownik dla Kinecta14.12.2010 16:10
Wydano oficjalny otwartoźródłowy sterownik dla Kinecta
Źródło zdjęć: © Microsoft

Firma programistyczna PrimeSense, która jest odpowiedzialna za technologie zaimplementowaną w kamerze 3D Microsoft Kinect, wspólnie z firmami Willow Garage i Sidekick oficjalnie opublikowała otwartoźródłowy sterownik dla Windows i Linuksa (Ubuntu 10.10).

Firma programistyczna PrimeSense, która jest odpowiedzialna za technologie zaimplementowaną w kamerze 3D Microsoft Kinect, wspólnie z firmami Willow Garage i Sidekick oficjalnie opublikowała otwartoźródłowy sterownik dla Windows i Linuksa (Ubuntu 10.10).

To, co już wcześniej udało się niezależnym programistom, teraz uzyskuje oficjalne błogosławieństwo producenta. Wygląda na to, że również Microsoft zorientował się już, jaki potencjał kryje się w społeczności, jeśli chodzi o możliwość rozwoju nowych koncepcji sterowania ruchowego z użyciem Kinecta i zdecydowanie popiera takie działania.

Opublikowane sterowniki pozwalają nie tylko na dostęp do sensorów audio, wideo i czujników głębi kamery Kinect, ale zawierają też kompletne API o nazwie OpenNI (Open Natural Interaction). Przerzuca ono most łączący je z middleware NITE firmy PrimeSense, za pomocą którego na filmowaną osobę da się nałożyć szkielet wektorowy, dzięki czemumożliwe staje się przechwytywanie ruchu (motion capturing) w czasie rzeczywistym. Do tego dochodzi jeszcze rozpoznawanie gestów dłoni i komend głosowych, a także tak zwany Scene Analyzer, który rozpoznaje figury na pierwszym planie i oddziela je od otoczenia. Co ciekawe, oprócz przeznaczonego głównie dla konsoli Xbox 360 Kinecta OpenNI może obsługiwać inne kamery 3D firmy PrimeSense.

Kod źródłowy oraz obszerną dokumentację z przykładami dla programistów znajdziemy na stronie projektu OpenNI. Firmy zaangażowane w projekt liczą na to, że dzięki publikacji kodu sterownika dokona się postęp w tworzeniu otwartoźródłowych programów do rozpoznawania ruchów i sterowania za pomocą gestów z użyciem kamer 3D.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)