VHS do lamusa, HD tryumfuje

09.08.2007 14:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W pierwszej połowie 2007 r. w USA sprzedano w sumie więcej filmów na płytach HD DVD oraz Blu-ray niż na kasetach VHS - wynika z raportu przedstawionego przez magazyn Video Business. Dokładnych wyników sprzedaży nie podano - wiadomo jednak, że płyty HD były jedynymi nośnikami filmów, których sprzedaż wzrosła w ciągu ostatniego roku.

Z danych Video Business wynika, że w pierwszej połowie 2007 r. wydatki Amerykanów na zakup i wypożyczanie filmów zmniejszyły się o 4,8% ( w porównaniu z pierwszym półroczem 2006 ) do 10 mld USD. O 6,5% spadły też zyski ze sprzedaży filmów ( we wszystkich formatach - na płytach DVD, kasetach VHS i krążkach HD ). Jedynymi nośnikami, których udział w rynku zwiększył się w tym czasie, były właśnie płyty Blu-ray i HD DVD.

Przedstawiciele branży mówią, iż ten spadek spowodowany jest przede wszystkim mniejszą liczbą atrakcyjnych premier DVD, niż w ubiegłym roku. W pierwszych sześciu miesiącach na płyty i kasety trafiło tylko kilka potencjalnych hitów - m.in. "Infiltracja" oraz "Noc w Muzeum". Rok temu interesujących premier było więcej - dość wymienić "Opowieści z Narni", "Harry'ego Pottera i Czarę Ognia" czy "King Konga" ( wszystkie te tytuły odnotowały znakomite wyniki sprzedaży ).

Najważniejszym spostrzeżeniem zawartym w raporcie wydaje się jednak fakt, iż po raz pierwszy w historii sprzedaż filmów wydanych na płytach HD DVD i Blu-ray przewyższyła w USA sprzedaż filmów na kasetach VHS. Niestety, dokładnych wyników sprzedaży nie podano. Zdaniem analityków, ta informacja może zachęcić sprzedawców do powiększania oferty filmów w HD, co powinno doprowadzić do kolejnych obniżek ich cen. Warto wspomnieć, że redukcje cenowe zapowiedział niedawno koncern Warner Home Video ( pisaliśmy o tym w tekście "Spartanie biją rekordy w HD" - http://www.kinodomowe.idg.pl/news/news.asp?id=119271.

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także