Umarł Zune, niech żyje Zune HD

Umarł Zune, niech żyje Zune HD03.09.2009 09:30
Umarł Zune, niech żyje Zune HD
Źródło zdjęć: © IDG.pl

Microsoft oficjalnie potwierdził zamiar wstrzymania produkcji odtwarzacza multimedialnego Zune kiedy tylko jego nowsza generacja, Zune HD, wejdzie do sprzedaży.

288765332380924051
Źródło zdjęć: © (fot. IDG.pl)

Zune HD będzie mieć swoją premierę rynkową 1. września br. Wycofanie jego poprzednika z oferty jest uzasadnione. Odtwarzacz Zune trafił do oferty Microsoftu w listopadzie 2006 r. jako odpowiedź na urządzenia z serii iPod. Zune nie zdołał jednak zagrozić pozycji odtwarzaczy firmy Apple, nawet mimo niezłych recenzji, jakie zbierał w prasie branżowej.
Szczególnie dotkliwy był dla Zune ubiegły rok - amerykańska sieć sklepów Gamestop wycofała urządzenie z oferty z uwagi na mały popyt a umowa między Microsoftem a McDonald's, uprawniająca użytkowników Zune do korzystania za darmo z sieci Wi-Fi w restauracjach tej sieci nie przyczyniła się do wzrostu sprzedaży odtwarzacza. Czary goryczy dopełniła usterka związana z obsługą zegara wbudowanego w 30-gigabajtowe urządzenia - ostatniego dnia 2008 r. odtwarzacze przestały poprawnie funkcjonować (błąd w sterowniku zegara sprawił kłopoty z działaniem w ostatnim dniu roku przestępnego).

Zune został nawet uznany przez magazyn Time za jedną z największych technologicznych porażek ostatniego dziesięciolecia.

Los pierwszej generacji Zune'a wydawał się przesądzony od chwili, gdy Microsoft ujawnił informację o spadku przychodów z odtwarzacza (w 2008 r. były one o 100 mln. USD/54 % niższe, niż rok wcześniej). Nawet akcjonariusze koncernu żądali zaprzestania produkcji odtwarzacza.

Zune HD to wykorzystujący platformę Nvidia Tegra - odtwarzacz multimedialny z dotykowym ekranem OLED (480 x 272 piksele) pamięcią 16 lub 32 GB, obsługą sieci Wi-Fi, tunerem radia FM oraz integracją z usługami Xbox Live i Xbox Live Video Marketplace. Ceny urządzenia wynoszą 219,99 i 289,99 USD.

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)