Premiera nowych odtwarzaczy Zune
Dzisiaj rozpoczyna się sprzedaż nowej wersji odtwarzacza Zune Microsoftu. Udostępnienie nowej edycji urządzenia ma pomóc koncernowi z Redmond zbliżyć się do Apple'a na rynku odtwarzaczy.
W sklepach znajdą się trzy wersje Zune'a. Pierwsza to czarny odtwarzacz z 80-gigabajtowym dyskiem twardym, słuchawkami wysokiej klasy oraz 3,2-calowym wyświetlaczem. Pozostałe dwie wersje to urządzenia 4. i 8-gigabajtowe korzystające z kości flash. Można je kupić w kolorach różowym, zielonym, czarnym i czerwonym. Wszystkie nowe odtwarzacze korzystają z łączności Wi-Fi, radia FM oraz oprogramowania służącego do wymieniania się plikami.
Ponadto dwa z nowych odtwarzaczy wyposażono w Zune Pad, dotykowy pad do sterowania. Dodatkowo każdy z użytkowników Zune'a może za pośrednictwem sklepu Zune Originals nabyć odtwarzacz z dowolnym wygrawerowanym laserem tekstem. Może taż kupić urządzenia z napisami i symbolami zaprojektowanymi przez 1. znanych artystów.
Wraz z nowymi Zune'ami debiutują witryna społecznościowa Zune Social i "odświeżony" sklep Zune Marketplace. Zune Social łączy użytkowników interesujących się podobną muzyką. Z kolei nowy Zune Marketplace oferuje 3 miliony plików muzycznych. Możliwe jest opłacenie miesięcznego abonamentu w wysokości 14,9. USD, który pozwala na nieograniczone pobieranie muzyki. W ofercie Microsoftu znajdą się też pliki pozbawione zabezpieczeń DRM.
Za 80-gigabajtowego Zune'a trzeba będzie zapłacić około 249 USD. Zune wyposażony w 4 gigabajty pamięci będzie kosztował 149 dolarów, a wersja 8-gigabajtowa - 199 USD.