Zune, porażka Microsoftu?

Zune, porażka Microsoftu?

Zune, porażka Microsoftu?
27.05.2008 10:21

Zune, odtwarzacz multimedialny stworzony przez Microsoft,
okrzyknięty przez swoich twórców „zabójca iPoda” sprzedaje się coraz
gorzej

Microsoft poczynił ambitne założenia przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek. W ciągu pierwszych 7 miesięcy sprzedaży, według założeń firmy, miano sprzedać milion odtwarzaczy (Apple co miesiąc sprzedaje grubo ponad 10 milionów iPodów). No i udało się. W czerwcu ubiegłego roku sprzedano milionowy egzemplarz Zune.

Obraz

Jednak po osiągnięciu tego celu Microsoft spoczął na laurach. Przez kolejne 11 miesięcy sprzedano kolejny... milion. Plany przejęcia rynku iPoda jak na razie nie ziściły. Koncern z Redmond przejął 2% rynku odtwarzaczy multimedialnych w USA. Nie zagrażając pozycji Apple (87% rynku w USA) w najmniejszym stopniu. Porażka Microsoftu jest na tyle spektakularna, że sprzedawcy zaczęli wycofywać produkt z oferty. Jako pierwsza zrezygnowała ze sprzedaży Zune sieć GameStop.

Po porażce na rynku amerykańskim Microsoft planuje inwazje na inne rynki. Zune wraz z wszystkimi usługami dodanymi, a więc i sklepem „Zune Marketplace” (kopia iTunes Store dla Zune) ma się pojawić w Kanadzie, a następnie w Europie. Premiera odbędzie się najprawdopodobniej w... roku 2009.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)