Pracownik + Internet = strata czasu?
05.12.2008 13:30, aktual.: 05.12.2008 14:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Badania przeprowadzone przez Chartered Management Institute wykazały, że blisko dwie trzecie brytyjskich firm blokuje pracownikom dostęp do nieodpowiednich stron WWW, a także monitoruje ich aktywność w sieci.
Ankieta CMI ujawniła, że 18 procent firm nakłada ograniczenia na czas w jakim pracownicy mogą korzystać z Internetu. Tymczasem aż 72 procent ankietowanych pracowników zadeklarowało, że zagląda do Sieci w sprawach zawodowych, a 59 procent dodatkowo stwierdziło, że to narzędzie przydatne podczas pracy.
Pracownicy CMI zauważyli także, że wiele z brytyjskich organizacji bardzo powoli przekonuje się do technologii Web 2.0. Tylko 39 procent firm jest zadowolonych z tego, że ich pracownicy używają aplikacji sieciowych, jak na przykład Google Docs. Niskie tempo przyswajania nowych technologii idzie w parze z przekonaniem pracodawców, że udostępnianie Internetu pracownikom to strata czasu.