Odchudzanie przez Internet na topie

Odchudzanie przez Internet na topie

Odchudzanie przez Internet na topie
Źródło zdjęć: © Jupiter Images
26.02.2010 12:51, aktualizacja: 26.02.2010 13:13

Wyniki badań rynku usług internetowych wskazują na nowy trend - coraz więcej osób odchudza się przez Internet, a serwisy internetowe oferujące doradztwo dietetyczne stale zyskują na popularności. Liderem jest serwis Vitalia.pl, który odnotował w 2009 r. wzrost liczby użytkowników aż o 60% w stosunku do roku poprzedniego.

Wyniki badań rynku usług internetowych wskazują na nowy trend - coraz więcej osób odchudza się przez Internet, a serwisy internetowe oferujące doradztwo dietetyczne stale zyskują na popularności.

Badania Gemius SA „Portale medyczne i zdrowie”. , wskazują, że co trzeci internauta poszukuje w sieci informacji na temat zdrowia lub zdrowego stylu życia. W tej grupie przeważają kobiety (75 proc.) oraz osoby w wieku 25 - 34 lat (40 proc.). Są one zainteresowane zarówno poradami umieszczanymi przez internautów, jak i specjalistów z różnych dziedzin medycyny. W zakresie zdrowia lub zdrowego stylu życia, najczęściej poszukiwane są wiadomości związane z różnego rodzaju chorobami, dietami i odchudzaniem, a także zdrowym odżywianiem. Wg danych Vitalia.pl, zakupem diet przez Internet najbardziej zainteresowane są kobiety w wieku 25-34 lat, mieszkanki miast powyżej 500 tyś. ludności.

Obraz
© (fot. Jupiter Images)

Przyczyn wzrostu popularności odchudzania przez Internet można doszukiwać się także w rosnącym społecznościowym zaangażowaniu Internautów. Użytkownicy serwisu Vitalia.pl prowadzą pamiętniki, dzielą się doświadczeniami oraz informacjami nt. zdrowego stylu życia, są także aktywni na forum. Obserwowanie sukcesów innych odchudzających się buduje wiarę we własne możliwości i motywuje. Nawet po zakończeniu odchudzania, użytkownicy pozostają w kontakcie z innymi odwiedzającymi serwis, doradzając i wspierając. W 200. r. w stosunku do roku 2008 r., o 20% wzrosła ilość pamiętników odchudzania, w tym samym okresie internauci wykonali także o 25% więcej bezpłatnych analiz, związanych z doborem diety (wg danych Vitalia.pl).

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)