Niewielka świadomość Polaków, czym w ogóle jest smarfon

Niewielka świadomość Polaków, czym w ogóle jest smarfon
07.02.2013 11:08
Niewielka świadomość Polaków, czym w ogóle jest smarfon

Jesteśmy dopiero na początku mobilnej ewolucji.

Wniosek ten dowodzi niewielkiej świadomości Polaków, czym w ogóle jest smartfon i jakie niesie ze sobą możliwości. Szczególnie duża dysproporcja występuje w grupie użytkowników najmłodszych (16-2. lat). 13 proc. respondentów w tej grupie deklarowało posiadanie smartfona wobec 40 proc. faktycznego poziomu ich posiadania. O tej grupie wiekowej trudno myśleć jako o „nieświadomych użytkownikach nowych technologii”, dlatego prawdziwa może być hipoteza, że dla młodych osób posiadanie telefonu typu smartfon jest tak naturalne, że staje się równoznaczne z posiadaniem telefonu.

To bardzo ważne wnioski dla marketerów, które tworzą nowe rozwiązania mobilne. Raport "Marketing mobilny w Polsce" dostarcza ich o wiele więcej. Na razie tylko 35 proc. właścicieli smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych, a kolejne 32 proc. deklaruje, że jest tym zainteresowanych w niedalekiej przyszłości. Użytkownicy smartfonów bardziej optymistycznie podchodzą do korzystania ze swoich urządzeń w celu łączenia się z Internetem. 41 proc. respondentów robi to obecnie, a kolejne 32 proc. zamierza w przyszłości. Natomiast QR kody są wykorzystywane tylko przez 7 proc. posiadaczy smartfonów. Co ciekawe, 3. proc. respondentów jest zainteresowanych ich skanowaniem w najbliższej przyszłości.

Więcej danych prezentuje poniższa infografika, opracowana na podstawie wniosków z raportu:

288764778061904019

Badanie, którego wyniki prezentujemy, zrealizowano techniką bezpośrednich wywiadów (CAPI) na reprezentatywnej próbie 100. Polaków w wieku 16 - 60 lat.

Raport "Marketing mobilny w Polsce" dostępny jest na blogu jestem.mobi i można pobrać go bezpłatnie, dzięki usłudze "Pay with a Tweet or Facebook":
http://jestem.mobi/2013/01/oto-raport-marketing-mobilny-w-polsce-2012-2013

Raport opracowany został przez Monikę Mikowską, autorkę bloga jestem.mobi i niezależną konsultantkę ds. marketingu mobilnego. Dedykowany jest marketerom, którzy zastanawiają się, czy i jak wejść w świat rozwiązań mobilnych. W raporcie, oprócz wyników badań TNS Polska, znajduje się m.in. 1. najciekawszych polskich projektów mobilnych z roku 2012 (wraz z danymi o ich efektach), przewodnik po polskich firmach mobilnych i trendy rozwoju marketingu mobilnego na roku 2013.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie