Airbus ukrywał ten projekt przez 12 lat. Teraz zdradza, czym jest ten "samolot"
Airbus zorganizował konferencję dla kilkudziesięciu dziennikarzy z całego świata. Goście nie wiedzieli, co firma chce im przedstawić. Okazuje się, że był to LOUT, demonstrator technologii Stealth, nad którym firma pracowała w tajemnicy przez 12 lat. Nie tylko jego kształty zaskakują.
LOUT to demonstrator technologii, czyli makieta samolotu, który niestety nigdy nie powstanie. Celem jego powstania jest przeprowadzanie prób naziemnych przeróżnych zastosowań dla potencjalnych samolotów w technologii Stealth. Airbus podpisał w 2010 roku kontrakt z niemieckim wojskiem na jego budowę. Prace prowadzono w zakładach w Manching i Bremie.
Airbus przedstawia projekt utrzymywany w tajemnicy przez 12 lat
LOUT został zaprojektowany z materiałów, które umożliwiają odbijanie fal radiowych. Konstrukcja obniża jego widoczność w podczerwieni, a także ogranicza emisję fal elektromagnetycznych, przez co potencjalnie tworzony na jego schemacie samolot byłby praktycznie niewidoczny dla radarów.
W naziemnej makiecie zastosowano także wiele futurystycznych technologii, w tym systemy walki elektronicznej. Nie podano zbyt wiele informacji na temat pozostałych rozwiązań zastosowanych w testowej maszynie. Nie wiadomo też, czy kiedykolwiek powstanie latający LOUT.
Dziennikarze zaproszeni na konferencję nie mieli pojęcia, co zobaczą. W pewnym momencie zaproszono ich do "hangaru, który nie istnieje". Następnie im oczom ukazała czterotonowa figura samolotu o wymiarach 12x12 metrów. Przypominała wyobrażenia UFO, czy miniaturowy niszczyciel Marynarki Imperialnej z "Gwiezdnych wojen".
Airbus i Dassault Aviation pracują nad europejskim myśliwcem 6. generacji
Na początku tego roku sporo mówiło się o budowanym przez Airbus i Dassault Aviation projekcie europejskiego myśliwca 6. generacji. Samolot nowej generacji ma być elementem programu "System walki powietrznej przyszłości". Pierwsze wizualizacje nawiązywały kształtem do LOUT-a.
Pokaz demonstratora technologii LOUT w tym momencie może sugerować, że testowane są na nim technologie, które następnie trafią do myśliwca 6. generacji. Kształt makiety zaprezentowanej w czerwcu podczas paryskich targów lotniczych również wyraźnie nawiązuje do tego, co pokazał teraz Airbus.