Nielsen: a Twitter wciąż rośnie

Nielsen: a Twitter wciąż rośnie

Nielsen: a Twitter wciąż rośnie
21.07.2009 09:30, aktualizacja: 21.07.2009 12:20

W ciągu roku liczba użytkowników Twittera wzrosła o 1928% - wynika z najnowszych badań firmy Nielsen Online. Wśród największych serwisów społecznościowych również Twitter odnotował najwyższą dynamikę wzrostu średniego czasu poświęcanego miesięcznie na korzystanie z serwisu.

Z czerwcowej analizy oglądalności społecznościowych serwisów przeprowadzonej przez Nielsen Online wynika, że Twitter z ponad 2. mln rzeszą użytkowników zajmuje 4 miejsce. W ciągu roku awansował z... 48 pozycji. Na podium znajdują się: Facebook (87,25 mln użytkowników), MySpace (62,83 mln użytkowników) oraz Blogger (blisko 43 mln internautów), do których - mimo imponujących wzrostów popularności - wciąż Twitterowi nieco brakuje.
Ciekawie prezentują się wskaźniki obrazujące dynamikę wzrostu popularności wymienionych serwisów społecznościowych. Podczas gdy serwis MySpace odnotował zaledwie 6. wzrost (rok do roku), to już Facebook zbliżył się do poziomiu 200% (w czerwcu 2008 r. korzystało z niego 29,2 mln użytkowników, a 12 miesięcy później ponad 87 mln), a Twitter (uwaga!) osiągnął wzrost 1928% w skali roku. W czerwcu 2008 r. z Twittera korzystało zaledwie 1 mln internautów (czyli prawie o połowę mniej, niż obecnie śledzi mikroblogowe wpisy Oprah Winfrey).
Warto w tym miejscu przywołać odważne szacunki przedstawicieli najpopularniejszego na świecie serwisu mikroblogowego. Wg ich prognoz jesteśmy obecnie na początku prawdziwego wzrostu popularności "ćwierkania". O ile prognozowana liczba 2. mln użytkowników planowana na 2009 r. może być jeszcze osiągalna, to dalsze szacunki: 100 mln użytkowników w roku 2010 i 350 mln internautów rok później, wydają się być już mniej realne... Choć oczywiście niewiadomo.
Średni czas, jaki użytkownicy Twittera miesięcznie spędzają w serwisie wynosi wg czerwcowych analiz pół godziny (3. minut). To mniej od królującego w tej kategorii Facebooka (4 godz i 40 minut), ale biorąc pod uwagę fakt, że rok temu "ćwierkanie" zabierało zaledwie 5 minut, wzrost na poziomie 522% jest imponujący i najwyższy w omawianej kategorii.
Mimo mniejszej dynamiki wzrostu w zakresie liczby użytkowników serwisu, MySpace - wg danych Nielsen - pozostaje liderem w zakresie korzystania ze strumieniowych treści wideo. Czerwocowe statystyki mówią o 12,8 mln unikalnych użytkowników MySpace, którzy obejrzeli ponad 12. mln takich materiałów.
Źródło: http://www.nielsen-online.com

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)