Cloud computing ograniczy piractwo wśród graczy?

Cloud computing ograniczy piractwo wśród graczy?

Cloud computing ograniczy piractwo wśród graczy?
27.03.2009 13:30, aktualizacja: 27.03.2009 16:38

Model cloud computing zaczyna budzić coraz większe zainteresowanie ze strony producentów i wydawców gier. Jednym z jego największych atutów jest bowiem możliwość znaczącego ograniczenia piractwa wśród graczy.

Istotą modelu cloud computing jest zapewnienie użytkownikom możliwości przetwarzania i przechowywania danych na serwerach usługodawców w zamian za opłaty abonamentowe. Tego typu rozwiązanie może okazać się bardzo atrakcyjne dla producentów i wydawców gier. Jego atuty prezentował podczas konferencji GamesBeat 200. Denis Dyack, założyciel firmy Silicon Knights, znanej jako producent gry Too Human dla konsoli Xbox 360.
Bardzo ważną przesłanką zachęcającą do wdrożenia nowego modelu ma być możliwość znaczącego ograniczenia piractwa. Obecnie sprzedaż gier dla komputerów i konsol wiąże się z rozpowszechnianiem oprogramowania zapisanego na nośnikach optycznych lub dostarczaniem go za pośrednictwem Internetu. Jeśli jednak producenci sięgną po cloud computing to gry będą funkcjonowały przede wszystkim po stronie serwerów, a do użytkowników zostaną przesłane przetworzone już informacje. Oferowanie gier jako usług sieciowych w zamian za opłaty abonamentowe to według Denisa Dyacka "fundamentalna zmiana". Wskazuje na możliwość dokonania przełomu w zakresie zwalczania piractwa wśród graczy, zwracając uwagę na fakt, że "nie trzeba będzie niczego pobierać". Przeniesienie przetwarzania informacji na serwery spowoduje zatem wyeliminowanie składnika, którego kradzież zapewniała możliwość nielegalnego uruchamiania danej gry. Dyack dodaje także, że jest to szczególnie istotne w kontekście "Chin i innych państw w Azji, które mają zupełnie
odmienne regulacje w zakresie własności intelektualnej".

O tym, że Denis Dyack nie jest odosobniony w swych poglądach można się przekonać zapoznając się z projektem usługi OnLive, zaprezentowanym podczas imprezy Game Developer Conference 2009. Informowaliśmy o nim w artykule "OnLive - usługa, która zniszczy Xboksa, PS3, Wii i wymagania sprzętowe na PC?".

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)