Wideo w sieci podbija Amerykę

18.07.2007 12:00, aktual.: 18.07.2007 12:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Trzech na czterech amerykańskich internautów korzystało z filmów wideo w sieci w maju. Przeciętny Amerykanin oglądał średnio 2,5 godziny internetowych filmików, czyli conajmniej dwa dziennie, wynika z badań comScore.

75% Amerykanów regularnie ogląda wideo w sieci. Według comScore, w maju na jednego użytkownika przypadło 63 obejrzanych filmów. Średnio długość takich wideo wynosi ok. 2,5 minuty. W sumie w maju Amerykanie obejrzeli 8,3 mld filmów online.

Strony należące do Google ( czyli przede wszystkim YouTube ) zdecydowanie prowadzą w tym zestawieniu. 1,8 mld wszystkich obejrzanych filmów w maju stanowi 21,5% udziału w amerykańskim rynku. Na drugim miejscu znalazły się serwisy Fox Interactive Media ( właściciel MySpace Video ) z 8,1% udziały w amerykańskim rynku video online, a na trzecim strony Yahoo ( 4,6% ).

Według Josha Catone z Read/WriteWeb przeciętnie na YouTube internauci obejrzeli 28 filmików, a na MySpace Video 12. _ - MySpace oferuje swoim użytkownikom znacznie więcej niż tylko wideo i nie jest to najważniejsza usługa na serwisie. Ponadto użytkownicy MySpace też korzystają z YouTube - _ pisze na blogu Catone.

Obraz

Amatorskie filmy, które masowo pojawiają się w sieci coraz bardziej interesują także profesjonalistów. W ubiegłym tygodniu popularna hollywodzka agencja United Talent Artists otworzyła specjalną komórkę zajmującą się wynajdywaniem i promowaniem najciekawszych filmików w sieci.

Źródło: comScore, Read/WriteWeb

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także