Szkolna liga programowania - międzynarodowy konkurs

Strona głównaSzkolna liga programowania - międzynarodowy konkurs
26.09.2008 14:35
Szkolna liga programowania - międzynarodowy konkurs

Rozpoczął się międzynarodowy konkurs dla młodych informatyków "High School Programming League". Areną zmagań jest Sphere Online Judge, a organizatorem konkursu jest firma Sphere Research Labs - partner
Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni. Wirutalna Polska i serwis Tech.wp.pl objęli patronat medialny nad tym wydarzeniem.

Rozpoczął się międzynarodowy konkurs dla młodych informatyków "High School Programming League". Areną zmagań jest Sphere Online Judge (spoj.pl)
, a organizatorem konkursu jest firma Sphere Research Labs - partner Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni. Wirutalna Polska i serwis Tech.wp.pl objęli patronat medialny nad tym wydarzeniem.

Konkurs składa się z 7 etapów, z których każdy potrwa około 5 tygodni, koniec konkursu przewidziano na koniec maja 2009. Strona konkursowa i wszystkie treści zadań dostępne są w dwóch językach: polskim i angielskim. Zapowiada się ciekawa rywalizacja zarówno pomiędzy indywidualnymi uczestnikami jak i szkołami.
Patronat nad konkursem objął Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Już w pierwszym etapie konkursu na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody ufundowane przez Miasto Gdynia, Magazyn Linux+ oraz Ivo Software.

330839181817625207

Strona konkursu jest otwarta od kilku dni i przez ten czas, zainteresowanie konkursem (otworzenie konta akceptacja regulaminu) wyraziło około 1500 osób, zadanie próbne rozwiązało ponad 400 osób.
Najłatwiejsze zadanie w I serii regularnej, którego treść została ujawniona w sobotę o 1. w południe , rozwiązało niecałe 300 osób. Łącznie uczestnicy nadesłali około 1700 zgłoszeń. Wśród nich pojawiły się osoby zeświatowej czołówki konkursów programistycznych

Wszystkie treści (regulamin, zadania, aktualności) podawane są w dwóch językach (polskim i angieskim). Konkurs składa się z 7 serii zadań i potrwa do końca maja 2009.

Całe zawody odbywają się zdalnie. Tożsamość uczestników potwierdzamy poprzez szkołę, do której dany uczeń uczęszcza (rejestracja szkoły wymaga wniesienia opłaty w wysokości 60PLN za szkołę, bez względu na liczbę uczestników). Można również uczestniczyć "poza konkursem", co nie wiąże się z żadnymi opłatami.

Użytkownicy spoj.pl pochodzą z ponad 10. krajów świata. Warto też dodać, że w ramach portalu prowadzone są liczne podkonkursy. W tym prowadzone przez entuzjastów z Brazylii: br.spoj.pl, i Wietnamu: vn.spoj.pl. Mamy też zadania w bardziej egzotycznych językach, jak na przykład mongolski: https://www.spoj.pl/MGLCON06/

Nie przegap szansy, zmierz się z najlepszymi TUTAJ.

Po ogłoszeniu konkursu portal spoj.pl wyprzedził w popularności największy do tej pory portal konkursowy TopCoder, którego przychody są liczone w milionach dolarów.

Młodzi programiści, Wirtualna Polska trzyma za was kciuki i liczy, że polskie szkoły i indywidualni użytkownicy staną na podium.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)