Więcej e-booków niż książek drukowanych

Więcej e‑booków niż książek drukowanych

Więcej e-booków niż książek drukowanych
Źródło zdjęć: © Jupiter Images
21.07.2010 15:54, aktualizacja: 21.07.2010 16:09

Według raportu opublikowanego przez firmę Amazon cyfrowe książki przeżywają apogeum popularności, przynajmniej jeśli chodzi o wyniki sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Największy na świecie internetowy sklep detaliczny sprzedaje obecnie więcej książek elektronicznych niż tradycyjnych.

W ubiegłym tygodniu na 10. sprzedanych książek drukowanych przypadało 180 e-książek. W ciągu minionych trzech miesięcy ten stosunek wynosił odpowiednio 100 do 143. W pierwszej połowie 2010 roku sprzedaż cyfrowych książek w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego uległa potrojeniu.

Obraz
© (fot. Jupiter Images)

Amazon nie podaje liczb bezwzględnych, ale podpiera własne statystyki danymi stowarzyszenia Association of American Publishers. Według raportu Związku Amerykańskich Wydawców sprzedaż e-książek w maju wzrosła o 16. procent, a w porównaniu rok do roku o 207 procent. Statystyki Amazona nie uwzględniają książek bezpłatnych – czyli np. tytułów, w przypadku których prawa autorskie przestały już obowiązywać. Bierze się za to pod uwagę książki konwencjonalne, niemające odpowiedników w postaci elektronicznej. Wyniki sprzedaży książek dla czytnika Kindle Amazon porównuje jedynie z wydaniami w twardej okładce – wydań kieszonkowych w zestawieniu nie ujęto.

Według szefa koncernu przyczyną takiego wzrostu popularności było obniżenie cen czytnika e-książek Kindle, który w USA przeceniono z 259 na 189 dolarów. Być może przyczyną zwiększonej sprzedaży e-książek jest to, że tytuły dla Kindle'a można pobierać także na inne urządzenia, np. komputery, iPhone'y, iPady czy telefony z systemem operacyjnym Android. Amazon nie podał wyników sprzedaży Kindle'a, twierdząc jedynie, że jest to najpopularniejszy artykuł w sklepie.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)