Rok linii 116000 - telefon w sprawie Zaginionego Dziecka

Rok linii 116000 - telefon w sprawie Zaginionego Dziecka

Rok linii 116000 - telefon w sprawie Zaginionego Dziecka
08.03.2010 11:13, aktualizacja: 08.03.2010 11:24

Telefon w sprawie Zaginionego Dziecka - 116 000 został uruchomiony 5 marca 2009 roku przez Fundację ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych oraz Telekomunikację Polską. W pierwszym roku działania, dzięki 116 000 odnaleziono 163 dzieci i nastolatków, zaś prawie 200 rodzin uzyskało natychmiastową pomoc.

- Zaginięcie dziecka to sytuacja dramatyczna, na którą nikt nie jest przygotowany, zaś ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych to jedyna organizacja w Polsce, która odnajduje zaginionych i pomaga ich rodzinom - mówi Anna Dziurka, Prezes Zarządu ITAKI. - Działanie telefonu 11. 000 jest zatem niezbędne, aby odnaleźć zaginione dzieci i nastolatki, a także aby udzielić wsparcia ich rodzicom i opiekunom - dodaje.

Przy telefonie przez całą dobę i 7 dni tygodniu dyżurują specjaliści fundacji ITAKA, którzy wspierają rodziny zaginionych na każdym etapie poszukiwań. Prowadzą mediacje w przypadku ucieczki nastolatka z domu, organizują poszukiwania i nagłośniają sprawę w mediach. Udzielają też kompleksowej pomocy prawnej, socjalnej i psychologicznej. Współpracują z policją, strażą miejską, miejskimi firmami transportowymi, korporacjami taksówkarskimi, a nawet konsulatami i ambasadami oraz organizacjami w Polsce i Europie, które mogą pomóc w odnalezieniu dzieci.

Pierwszy rok działania telefonu spowodował znaczny wzrost zgłoszeń zaginięć dzieci i nastolatków do ITAKI. Telefon 11. 000 dzwonił dotychczas ponad 5 000 razy. Telefonowali głównie rodzice i opiekunowie zaginionych dzieci, zgłaszając zaginięcie lub prosząc o poradę z powodu obaw, że ich dziecko zaginie lub ucieknie z domu. Pod numer 116 000 dzwonili również policjanci, informatorzy, dziennikarza, a także nastolatki. Pracownicy ITAKI w celach poszukiwań zaginionych dzieci i nastolatków wykonali ponad 3 000 połączeń.

Telekomunikacja Polska udostępniła bezpłatnie platformę technologiczną, dzięki której numer 11. 000 jest dostępny dla wszystkich potrzebujących, niezależnie od obsługującej ich sieci. Firma zapewnia obsługę techniczną numeru oraz partycypuje w kosztach prowadzenia linii.

Telefon 116 000 dyrektywą Komisji Europejskiej z dnia 15 lutego 2007 został zarezerwowany jako wspólny dla całej Unii Europejskiej numer telefoniczny w sprawie zaginionych dzieci. Polska była szóstym krajem w Europie, który zgodnie z dyrektywą Komisji Europejskiej uruchomił numer 116 000 i jest jednym z pięciu, w których telefon 116 000 działa całodobowo.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)