Rok 2013: Na reklamę w sieci wydamy 2,3 miliarda złotych

Marketerzy mają wydawać więcej pieniędzy na wsparcie sprzedaży, a nie kampanie wizerunkowe. Eksperci prognozują w Interaktywnie.com, że pójdzie za tym wykorzystanie niestandardowych form promocji. Ich zdaniem wydatki na reklamę internetową sięgną w tym roku 2,3 miliarda złotych.

Rok 2013: Na reklamę w sieci wydamy 2,3 miliarda złotych
Źródło zdjęć: © chip.pl
SKOMENTUJ

- _ Dobrym przykładem jest nawiązywanie współpracy z tak zwanymi influencerami - zwykłymi użytkownikami angażowanymi do działania. Ci są znani w swoich społecznościach z testowania produktów i dzielenia się opinią na ich temat ze znajomymi. To mikrocelebryci. Z pewnością będą przekształcani na ambasadorów skłonnych do rekomendacji danej marki _ - twierdzi Piotr Wójcicki, business development manager, agencja Buzz Media.

- _ Reklama będzie musiała poza tradycyjnymi kanałami i już znanymi nowymi narzędziami pójść o krok dalej i angażować oraz docierać do potencjalnych klientów w sposób jeszcze bardziej niestandardowy _ - potwierdza Edyta Pawłowska - Digital Strategist & Partner w Neue Modell. To jednak nie wszystko.

Bardziej precyzyjne targetowanie grup docelowych powodować będzie rozwój kampanii telewizjach i na portalach tematycznych, natomiast tracić będą nadawcy mainstreamowi, konsumujący dotychczas większość tortu budżetów reklamowych.

- _ Ta tendencja wywoła niewątpliwie rozwój szeregu mieszanych form komunikacji, takich jak sponsorowanie programów czy lokowanie w programach marek i produktów, ponieważ nadawcy będą starali się stworzyć atrakcyjne oferty dla reklamodawców w ucieczce przed spadkiem dochodów _ - twierdzi Dariusz Franckiewicz - prezes zarządu Effectica Agencja Reklamowa.

Kampanie wymuszą na agencjach bardziej kreatywne podejście do działań marketingowych. - _ Zaskoczenie, suspens, humor, wyszukana estetyka, przenikliwość i to już w kreacji za mało! _ - uważa Tomasz Danielewicz - dyrektor kreatywny GoldenSubmarine. Nie będzie więc łatwo przebić się z komunikatem.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "8 największych wpadek na CES 2013"

Wybrane dla Ciebie

Modernizacji nad Adriatykiem ciąg dalszy. Czas na CAESAR-y i SAMP/T
Modernizacji nad Adriatykiem ciąg dalszy. Czas na CAESAR-y i SAMP/T
Rosja gromadzi siły przy granicy z Finlandią. Satelity wykryły rozbudowę baz
Rosja gromadzi siły przy granicy z Finlandią. Satelity wykryły rozbudowę baz
Indie zdobyły "militarne złoto". Tej broni boją się nawet Amerykanie
Indie zdobyły "militarne złoto". Tej broni boją się nawet Amerykanie
Polski astronauta poleci na ISS. Przyznał ile trwają przygotowania
Polski astronauta poleci na ISS. Przyznał ile trwają przygotowania
"Żelazna Dywizja" sprawdza nową broń. Sięgnie bardzo daleko
"Żelazna Dywizja" sprawdza nową broń. Sięgnie bardzo daleko
Pobór do wojska i wydatki na obronność według kandydatów na prezydenta
Pobór do wojska i wydatki na obronność według kandydatów na prezydenta
To jednak nie woda. Wyjaśnienie tajemniczych struktur na Marsie
To jednak nie woda. Wyjaśnienie tajemniczych struktur na Marsie
Indie tracą satelitę radarowego. Kluczowy sprzęt wojskowy nie dotarł na orbitę
Indie tracą satelitę radarowego. Kluczowy sprzęt wojskowy nie dotarł na orbitę
Odkrycie w kosmosie. Nieznany organizm na chińskiej stacji
Odkrycie w kosmosie. Nieznany organizm na chińskiej stacji
Wzbije się w powietrze. Czegoś takiego świat nie widział
Wzbije się w powietrze. Czegoś takiego świat nie widział
Prototypowy czołg Belgii dla Ukraińców. Trafi na testy
Prototypowy czołg Belgii dla Ukraińców. Trafi na testy
Powstał dom przyszłości. Zasilany wyłącznie wodorem i fotowoltaiką
Powstał dom przyszłości. Zasilany wyłącznie wodorem i fotowoltaiką