Rok 2013: Na reklamę w sieci wydamy 2,3 miliarda złotych

Rok 2013: Na reklamę w sieci wydamy 2,3 miliarda złotych

Rok 2013: Na reklamę w sieci wydamy 2,3 miliarda złotych
Źródło zdjęć: © chip.pl
15.01.2013 13:00

Marketerzy mają wydawać więcej pieniędzy na wsparcie sprzedaży, a nie kampanie wizerunkowe. Eksperci prognozują w Interaktywnie.com, że pójdzie za tym wykorzystanie niestandardowych form promocji. Ich zdaniem wydatki na reklamę internetową sięgną w tym roku 2,3 miliarda złotych.

- _ Dobrym przykładem jest nawiązywanie współpracy z tak zwanymi influencerami - zwykłymi użytkownikami angażowanymi do działania. Ci są znani w swoich społecznościach z testowania produktów i dzielenia się opinią na ich temat ze znajomymi. To mikrocelebryci. Z pewnością będą przekształcani na ambasadorów skłonnych do rekomendacji danej marki _ - twierdzi Piotr Wójcicki, business development manager, agencja Buzz Media.

- _ Reklama będzie musiała poza tradycyjnymi kanałami i już znanymi nowymi narzędziami pójść o krok dalej i angażować oraz docierać do potencjalnych klientów w sposób jeszcze bardziej niestandardowy _ - potwierdza Edyta Pawłowska - Digital Strategist & Partner w Neue Modell. To jednak nie wszystko.

Bardziej precyzyjne targetowanie grup docelowych powodować będzie rozwój kampanii telewizjach i na portalach tematycznych, natomiast tracić będą nadawcy mainstreamowi, konsumujący dotychczas większość tortu budżetów reklamowych.

- _ Ta tendencja wywoła niewątpliwie rozwój szeregu mieszanych form komunikacji, takich jak sponsorowanie programów czy lokowanie w programach marek i produktów, ponieważ nadawcy będą starali się stworzyć atrakcyjne oferty dla reklamodawców w ucieczce przed spadkiem dochodów _ - twierdzi Dariusz Franckiewicz - prezes zarządu Effectica Agencja Reklamowa.

Kampanie wymuszą na agencjach bardziej kreatywne podejście do działań marketingowych. - _ Zaskoczenie, suspens, humor, wyszukana estetyka, przenikliwość i to już w kreacji za mało! _ - uważa Tomasz Danielewicz - dyrektor kreatywny GoldenSubmarine. Nie będzie więc łatwo przebić się z komunikatem.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "8 największych wpadek na CES 2013"

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)