Skype wprowadza reklamę do klienta VoIP
Firma Skype chce w przyszłości uzyskiwać wpływy z reklam umieszczanych w kliencie VoIP. Spółka zapowiedziała, że już w bieżącym tygodniu w programie Skype dla Windows (od wersji 5.1) będą wyświetlane reklamy. Wcześniejsze edycje klienta dla Windows, Mac OS-a X, Linuksa i warianty dla urządzeń przenośnych pozostaną wolne od reklam.
09.03.2011 | aktual.: 09.03.2011 14:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Firma Skype chce w przyszłości uzyskiwać wpływy z reklam umieszczanych w kliencie VoIP. Spółka zapowiedziała, że już w bieżącym tygodniu w programie Skype dla Windows (od wersji 5.1) będą wyświetlane reklamy. Wcześniejsze edycje klienta dla Windows, Mac OS-a X, Linuksa i warianty dla urządzeń przenośnych pozostaną wolne od reklam.
Przedstawiciele Skype'a zaprosili do współpracy różne firmy zajmujące się sprzedażą reklam. Należą do nich amerykańska Meebo i brytyjska Ad2One. Jednymi z pierwszych reklamodawców są Volkswagen, Groupon, Nokia, Universal Pictures i Visa. Skype zaznacza, że rozmowy wideo w żadnym wypadku nie będą przerywane spotami: "Nie zobaczycie Państwo wyskakujących znienacka pop-upów ani błyskających banerów". Reklamy będą jednak zawierać treści multimedialne (np. materiały audio i wideo we Flashu).
Producent komunikatora chce wykorzystywać dane takie jak miejsce zamieszkania, płeć i wiek. Klient w każdym momencie będzie mógł odmówić zgody na ich wykorzystywanie. Na pytanie, czy także użytkownicy płatnej wersji Skype'a będą musieli oglądać banery reklamowe, firma nie ma jeszcze gotowej odpowiedzi: "Większość odbiorców reklam to użytkownicy darmowych usług; będziemy sprawdzać, co jest do zaakceptowania dla obu tych grup, a więc dla klientów płacących i nie".
wydanie internetowe www.heise-online.pl