130 mln złotych wydamy w 2014 roku na e‑mail marketing

130 mln złotych wydamy w 2014 roku na e-mail marketing

15.09.2014 16:12, aktual.: 16.09.2014 10:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przedstawiciele branży ankietowani przez Interaktywnie.com spodziewają się, że do końca 2014 roku wydatki na kampanie e-mail marketingowe przekroczą 130 mln zł. Duże znaczenie będzie miał mobile. Odsetek maili otwartych ma urządzeniach mobilnych wyniesie 16,58 procent - wynika z raportu Interaktywnie.com "E-mail marketing 2014".

Rynek usług e-mail marketingowych nie będzie rósł tak dynamicznie jak wcześniej, co jednak - jak twierdzenie znaczy, że ta forma kontaktu z klientem odchodzi do lamusa. Wręcz przeciwnie. To wciąż jedna z najskuteczniejszych i - co nie mniej ważne - najbardziej opłacalnych metod komunikacji w sieci. Tym bardziej, że odsetek użytkowników, którzy odbierają maile na smartfonach ciągle rośnie.

Według raportu IAB Polska - w grudniu ponad 1. proc. wszystkich przesyłek marketingowych zostało otworzone na smartfonach i tabletach. Liczba ta będzie wzrastać - specjaliści przepytani przez Interaktywnie.com nie mają co do tego żadnych wątpliwości. Wskazują, że pod koniec 2014 roku wyniesie 16,58 procent.

_ - Bazując na naszych doświadczeniach z ostatnich miesięcy zauważamy dynamiczny wzrost w kategorii urządzeń mobilnych. Spodziewam się, że w 2014 roku, procent otwartych maili na urządzeniach mobilnych wzrośnie do około 27 proc. _ - Krzysztof Jakóbczyk z Email Network stawia zdecydowanie najbardziej odważną prognozę.

Z urządzeniami mobilnymi wiążą się jednak nowe wyzwania dla marketerów i niekoniecznie jest to odmieniana dzisiaj przez wszystkie przypadki responsywność, która może przysparzać problemów z wyświetlaniem maili na wciąż popularnych natywnych klientach pocztowych. Jednokolumnowy układ, duża czcionka i dobrej jakoś grafika powinny wystarczyć - uważa Paweł Sala z FreshMail.

Obraz

Jeśli chodzi o wartość kwotową rynku, to w 201. roku segment e-mail marketingu osiągnął poziom 127 mln zł. I chociaż z cyklicznego badania wydatków na reklamę online przeprowadzanego przez IAB i Pwc - AdEx za pierwszy kwartał 2014 roku wynika, że udział działań reklamowych w sektorze e-mail spadł o jeden punkt procentowy, to jednak eksperci z branży snują optymistyczne prognozy na resztę roku.

W sumie przedstawiciele branży ankietowani przez Interaktywnie.com spodziewają się w większości, że do końca 201. r. wydatki na kampanie e-mail marketingowe przekroczą 130 mln zł.

Obraz
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także