130 mln złotych wydamy w 2014 roku na e-mail marketing

Przedstawiciele branży ankietowani przez Interaktywnie.com spodziewają się, że do końca 2014 roku wydatki na kampanie e-mail marketingowe przekroczą 130 mln zł. Duże znaczenie będzie miał mobile. Odsetek maili otwartych ma urządzeniach mobilnych wyniesie 16,58 procent - wynika z raportu Interaktywnie.com "E-mail marketing 2014".

130 mln złotych wydamy w 2014 roku na e-mail marketing
SKOMENTUJ

Rynek usług e-mail marketingowych nie będzie rósł tak dynamicznie jak wcześniej, co jednak - jak twierdzenie znaczy, że ta forma kontaktu z klientem odchodzi do lamusa. Wręcz przeciwnie. To wciąż jedna z najskuteczniejszych i - co nie mniej ważne - najbardziej opłacalnych metod komunikacji w sieci. Tym bardziej, że odsetek użytkowników, którzy odbierają maile na smartfonach ciągle rośnie.

Według raportu IAB Polska - w grudniu ponad 1. proc. wszystkich przesyłek marketingowych zostało otworzone na smartfonach i tabletach. Liczba ta będzie wzrastać - specjaliści przepytani przez Interaktywnie.com nie mają co do tego żadnych wątpliwości. Wskazują, że pod koniec 2014 roku wyniesie 16,58 procent.

Obraz
© Kliknij, aby powiększyć grafikę

_ - Bazując na naszych doświadczeniach z ostatnich miesięcy zauważamy dynamiczny wzrost w kategorii urządzeń mobilnych. Spodziewam się, że w 2014 roku, procent otwartych maili na urządzeniach mobilnych wzrośnie do około 27 proc. _ - Krzysztof Jakóbczyk z Email Network stawia zdecydowanie najbardziej odważną prognozę.

Z urządzeniami mobilnymi wiążą się jednak nowe wyzwania dla marketerów i niekoniecznie jest to odmieniana dzisiaj przez wszystkie przypadki responsywność, która może przysparzać problemów z wyświetlaniem maili na wciąż popularnych natywnych klientach pocztowych. Jednokolumnowy układ, duża czcionka i dobrej jakoś grafika powinny wystarczyć - uważa Paweł Sala z FreshMail.

Obraz

Jeśli chodzi o wartość kwotową rynku, to w 201. roku segment e-mail marketingu osiągnął poziom 127 mln zł. I chociaż z cyklicznego badania wydatków na reklamę online przeprowadzanego przez IAB i Pwc - AdEx za pierwszy kwartał 2014 roku wynika, że udział działań reklamowych w sektorze e-mail spadł o jeden punkt procentowy, to jednak eksperci z branży snują optymistyczne prognozy na resztę roku.

W sumie przedstawiciele branży ankietowani przez Interaktywnie.com spodziewają się w większości, że do końca 201. r. wydatki na kampanie e-mail marketingowe przekroczą 130 mln zł.

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Starship eksplodował. Elon Musk o prawdopodobnej przyczynie katastrofy
Starship eksplodował. Elon Musk o prawdopodobnej przyczynie katastrofy
Izraelskie F-15 latające nad Iranem. Ładunek niektórych zaskakuje
Izraelskie F-15 latające nad Iranem. Ładunek niektórych zaskakuje
Tajemniczy dron lata nad Libanem i Izraelem. Przypomina wyglądem B-2
Tajemniczy dron lata nad Libanem i Izraelem. Przypomina wyglądem B-2
Geniusz Mossadu w akcji. Zautomatyzowane wyrzutnie w Iranie
Geniusz Mossadu w akcji. Zautomatyzowane wyrzutnie w Iranie
Ogromny wzrost zainteresowania. Europejski gigant zwiększy produkcję
Ogromny wzrost zainteresowania. Europejski gigant zwiększy produkcję
Tajemniczy kształt w chińskiej bazie. Maszyna "może zmienić układ sił" w regionie
Tajemniczy kształt w chińskiej bazie. Maszyna "może zmienić układ sił" w regionie
USA prężą muskuły. Potężna siła zmierza na Bliski Wschód
USA prężą muskuły. Potężna siła zmierza na Bliski Wschód
Stany Zjednoczone kontra Iran. Ameryka nie zawsze zwyciężała
Stany Zjednoczone kontra Iran. Ameryka nie zawsze zwyciężała
Co dalej z misją kosmiczną Polaka? Czarne chmury nad ISS
Co dalej z misją kosmiczną Polaka? Czarne chmury nad ISS
To zdjęcie mówi wszystko. Izrael "złomuje bojem" starą broń w Iranie
To zdjęcie mówi wszystko. Izrael "złomuje bojem" starą broń w Iranie
Wyjątkowa technologia. Chiny prezentują nowy lotniskowiec Fujian
Wyjątkowa technologia. Chiny prezentują nowy lotniskowiec Fujian
Izrael lata jak u siebie. Iran traci kultowe śmigłowce z USA
Izrael lata jak u siebie. Iran traci kultowe śmigłowce z USA