Nawet 40 proc. internautów blokuje reklamy. W sieci jest więc coraz więcej content marketingu

Jak wynika z najnowszego raportu Interaktywnie.com, branżowego portalu o marketingu, nawet 40 proc. internautów z Polski blokuje reklamy graficzne. Dlatego właśnie promocja przez zamieszczanie w sieci treści zdobywa coraz większą popularność.

Raport Interaktywnie.com
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com

Cały raport o content marketingu można pobrać tutaj.

Jak podaje Interaktywnie.com, 86 proc. kupujących rozpoczyna zakupy w internecie od zapytania w Google niezwiązanego z żadnym brandem. Przed podjęciem z decyzji o zakupie korzystamy średnio z 11,4 różnych treści internetowych na ich temat. 95 procent nabywców B2B uważa treści za wiarygodne przy ocenie firmy i jej oferty. A liczba kupujących w internecie rośnie: 62% polskich internautów robi zakupy w sieci - to o 6 punktów procentowych więcej niż jeszcze rok temu - 56% w 2018, dwa lata temu było to 54%.

Content marketing staje się lepszy, mniej nachalny, użyteczny a to zarówno ze względu na zmiany w algorytmie Google, który by zarabiać na użytkownikach nie może marnować ich czasu - jak na samych użytkowników, którzy oczekują, że marki wreszcie zaczną traktować ich poważnie.

90 proc. marketerów B2B stawiając content marketing w centrum swoich działań, automatycznie ustawia potrzeby informacyjne odbiorców przed celami sprzedażowymi swojej firmy, a segment B2C - mimo że korzysta z innych kanałów dotarcia - idzie tą samą drogą – czytamy w raporcie Interaktywnie.com

Możliwości content marketingu nie ograniczają się do celów jednego typu i z powodzeniem mogą go adaptować różne branże. Jego naczelną i właściwie jedyną zasadą jest nadanie użytkownikom najwyższego priorytetu. To dla nich tworzy się treści i - jeśli znajdą w nich konkretną wartość - wartościowa stanie się dla nich sama marka, która za nimi stoi, nawet jeśli jej nazwa nie pojawi się bezpośrednio.

Content marketing polega na publikacji użytecznych informacji, w celu przyciągnięcia użytkownika do danej witryny internetowej. Działanie to ma charakter długoterminowy, co sprzyja budowaniu trwałych relacji z potencjalnym klientem. Z drugiej strony zadaniem content marketingu jest stworzenie na tyle przydatnej i unikatowej treści, aby promowana w ten sposób strona pojawiła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu odpowiedniego hasła w wyszukiwarce.

Zadowolony z publikowanych treści użytkownik przekazuje linki do strony dalej m.in. rozprowadzając je wśród osób znajomych, co dodatkowo podnosi ranking strony – to tzw. naturalny link building. Google tymczasem coraz bardziej zaczyna traktować daną witrynę jako źródło przydatnej wiedzy.

W ramach content marketingu możemy promować markę, firmę, usługę, produkt, a także konkretną osobę. Informacje na ten temat mogą być umieszczane w treściach tworzonych w ramach content marketingu lub im towarzyszyć, tak aby użytkownik przyciągnięty na stronę ciekawą publikacją, mógł się z nimi bez większych przeszkód zapoznać.

Informacje na temat skuteczności content marketingu są jednoznaczne. W 2018 roku 80 procent firm korzystało z tego typu działań. Ich plusem jest również fakt, że w przeciwieństwie do tradycyjnych reklam, content marketing nie jest przecież blokowany przez takie rozwiązania jak Adblock.

Źródło artykułu: Materiał Partnera

Wybrane dla Ciebie

Prawdziwa prowizorka. Rosjanie wysyłają na front cywilne samochody
Prawdziwa prowizorka. Rosjanie wysyłają na front cywilne samochody
Amerykańska firma pomoże Ukrainie. Pojazdy o wartości 163 mln. dol.
Amerykańska firma pomoże Ukrainie. Pojazdy o wartości 163 mln. dol.
Umowa na 25 mld. dol. Rosja pomoże Iranowi budować elektrownię atomową
Umowa na 25 mld. dol. Rosja pomoże Iranowi budować elektrownię atomową
Mocarstwo testuje pocisk rakietowy. Wystrzelili go z pociągu
Mocarstwo testuje pocisk rakietowy. Wystrzelili go z pociągu
Pokazali na nagraniu. Ukraińskie drony morskie z nową technologią
Pokazali na nagraniu. Ukraińskie drony morskie z nową technologią
Indie będą produkować rosyjskie karabiny. Zysk i tak trafi do Putina
Indie będą produkować rosyjskie karabiny. Zysk i tak trafi do Putina
Polska zainteresowana ukraińskim sprzętem. Pokazano go podczas ćwiczeń
Polska zainteresowana ukraińskim sprzętem. Pokazano go podczas ćwiczeń
To arcydzieło. Okazuje się, że może pomóc z nauką fizyki kwantowej
To arcydzieło. Okazuje się, że może pomóc z nauką fizyki kwantowej
Kryzys amunicyjny. Rosja odczuwa braki pocisków do tego systemu
Kryzys amunicyjny. Rosja odczuwa braki pocisków do tego systemu
Legenda starożytności. Co wiadomo o Atlantydzie?
Legenda starożytności. Co wiadomo o Atlantydzie?
Biały fosfor w Ukrainie. Rosja omija zakazy, Chiny w łańcuchu dostaw
Biały fosfor w Ukrainie. Rosja omija zakazy, Chiny w łańcuchu dostaw
Wystarczy użyć śrubokrętu. Tajwański pocisk ma zasięg 900 km
Wystarczy użyć śrubokrętu. Tajwański pocisk ma zasięg 900 km