Nawet 40 proc. internautów blokuje reklamy. W sieci jest więc coraz więcej content marketingu

Jak wynika z najnowszego raportu Interaktywnie.com, branżowego portalu o marketingu, nawet 40 proc. internautów z Polski blokuje reklamy graficzne. Dlatego właśnie promocja przez zamieszczanie w sieci treści zdobywa coraz większą popularność.

Raport Interaktywnie.com
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com

Cały raport o content marketingu można pobrać tutaj.

Jak podaje Interaktywnie.com, 86 proc. kupujących rozpoczyna zakupy w internecie od zapytania w Google niezwiązanego z żadnym brandem. Przed podjęciem z decyzji o zakupie korzystamy średnio z 11,4 różnych treści internetowych na ich temat. 95 procent nabywców B2B uważa treści za wiarygodne przy ocenie firmy i jej oferty. A liczba kupujących w internecie rośnie: 62% polskich internautów robi zakupy w sieci - to o 6 punktów procentowych więcej niż jeszcze rok temu - 56% w 2018, dwa lata temu było to 54%.

Content marketing staje się lepszy, mniej nachalny, użyteczny a to zarówno ze względu na zmiany w algorytmie Google, który by zarabiać na użytkownikach nie może marnować ich czasu - jak na samych użytkowników, którzy oczekują, że marki wreszcie zaczną traktować ich poważnie.

90 proc. marketerów B2B stawiając content marketing w centrum swoich działań, automatycznie ustawia potrzeby informacyjne odbiorców przed celami sprzedażowymi swojej firmy, a segment B2C - mimo że korzysta z innych kanałów dotarcia - idzie tą samą drogą – czytamy w raporcie Interaktywnie.com

Możliwości content marketingu nie ograniczają się do celów jednego typu i z powodzeniem mogą go adaptować różne branże. Jego naczelną i właściwie jedyną zasadą jest nadanie użytkownikom najwyższego priorytetu. To dla nich tworzy się treści i - jeśli znajdą w nich konkretną wartość - wartościowa stanie się dla nich sama marka, która za nimi stoi, nawet jeśli jej nazwa nie pojawi się bezpośrednio.

Content marketing polega na publikacji użytecznych informacji, w celu przyciągnięcia użytkownika do danej witryny internetowej. Działanie to ma charakter długoterminowy, co sprzyja budowaniu trwałych relacji z potencjalnym klientem. Z drugiej strony zadaniem content marketingu jest stworzenie na tyle przydatnej i unikatowej treści, aby promowana w ten sposób strona pojawiła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu odpowiedniego hasła w wyszukiwarce.

Zadowolony z publikowanych treści użytkownik przekazuje linki do strony dalej m.in. rozprowadzając je wśród osób znajomych, co dodatkowo podnosi ranking strony – to tzw. naturalny link building. Google tymczasem coraz bardziej zaczyna traktować daną witrynę jako źródło przydatnej wiedzy.

W ramach content marketingu możemy promować markę, firmę, usługę, produkt, a także konkretną osobę. Informacje na ten temat mogą być umieszczane w treściach tworzonych w ramach content marketingu lub im towarzyszyć, tak aby użytkownik przyciągnięty na stronę ciekawą publikacją, mógł się z nimi bez większych przeszkód zapoznać.

Informacje na temat skuteczności content marketingu są jednoznaczne. W 2018 roku 80 procent firm korzystało z tego typu działań. Ich plusem jest również fakt, że w przeciwieństwie do tradycyjnych reklam, content marketing nie jest przecież blokowany przez takie rozwiązania jak Adblock.

Źródło artykułu: Materiał Partnera
Wybrane dla Ciebie
Incydent na wysokości 10 kilometrów. Coś uderzyło w samolot pasażerski
Incydent na wysokości 10 kilometrów. Coś uderzyło w samolot pasażerski
Kosmiczna zbroja. Będzie chronić satelity i astronautów
Kosmiczna zbroja. Będzie chronić satelity i astronautów
Przyjrzeli się śniegowi w Alpach. Nie mają dobrych wieści dla świata
Przyjrzeli się śniegowi w Alpach. Nie mają dobrych wieści dla świata
Rzadkie zjawisko na niebie. Udało mu się je sfotografować
Rzadkie zjawisko na niebie. Udało mu się je sfotografować
Mają najpotężniejszy pocisk na świecie. Stworzył go sojusznik Polski
Mają najpotężniejszy pocisk na świecie. Stworzył go sojusznik Polski
Bat na Shahedy Rosjan. Ukraińcy opracowali Bulleta
Bat na Shahedy Rosjan. Ukraińcy opracowali Bulleta
Problem w otoczeniu Słońca. O tym zagrożeniu wiemy niewiele
Problem w otoczeniu Słońca. O tym zagrożeniu wiemy niewiele
Są główną tarczą antybalistyczną Ukrainy. Ta chce pozyskać kolejne 25 sztuk
Są główną tarczą antybalistyczną Ukrainy. Ta chce pozyskać kolejne 25 sztuk
Wszystko jasne. Berlin zdecydował w sprawie F-35
Wszystko jasne. Berlin zdecydował w sprawie F-35
Prywatny teleskop kosmiczny? Mauve pomoże poszukiwać drugiej Ziemi
Prywatny teleskop kosmiczny? Mauve pomoże poszukiwać drugiej Ziemi
Muffiny z krwią wołową. Tak wpływają na organizm
Muffiny z krwią wołową. Tak wpływają na organizm
Dla Rosjan ten system to rewolucja. Wojsko Polskie już takim dysponuje
Dla Rosjan ten system to rewolucja. Wojsko Polskie już takim dysponuje