Nawet 40 proc. internautów blokuje reklamy. W sieci jest więc coraz więcej content marketingu
Jak wynika z najnowszego raportu Interaktywnie.com, branżowego portalu o marketingu, nawet 40 proc. internautów z Polski blokuje reklamy graficzne. Dlatego właśnie promocja przez zamieszczanie w sieci treści zdobywa coraz większą popularność.
03.07.2019 13:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Cały raport o content marketingu można pobrać tutaj.
Jak podaje Interaktywnie.com, 86 proc. kupujących rozpoczyna zakupy w internecie od zapytania w Google niezwiązanego z żadnym brandem. Przed podjęciem z decyzji o zakupie korzystamy średnio z 11,4 różnych treści internetowych na ich temat. 95 procent nabywców B2B uważa treści za wiarygodne przy ocenie firmy i jej oferty. A liczba kupujących w internecie rośnie: 62% polskich internautów robi zakupy w sieci - to o 6 punktów procentowych więcej niż jeszcze rok temu - 56% w 2018, dwa lata temu było to 54%.
Content marketing staje się lepszy, mniej nachalny, użyteczny a to zarówno ze względu na zmiany w algorytmie Google, który by zarabiać na użytkownikach nie może marnować ich czasu - jak na samych użytkowników, którzy oczekują, że marki wreszcie zaczną traktować ich poważnie.
90 proc. marketerów B2B stawiając content marketing w centrum swoich działań, automatycznie ustawia potrzeby informacyjne odbiorców przed celami sprzedażowymi swojej firmy, a segment B2C - mimo że korzysta z innych kanałów dotarcia - idzie tą samą drogą – czytamy w raporcie Interaktywnie.com
Możliwości content marketingu nie ograniczają się do celów jednego typu i z powodzeniem mogą go adaptować różne branże. Jego naczelną i właściwie jedyną zasadą jest nadanie użytkownikom najwyższego priorytetu. To dla nich tworzy się treści i - jeśli znajdą w nich konkretną wartość - wartościowa stanie się dla nich sama marka, która za nimi stoi, nawet jeśli jej nazwa nie pojawi się bezpośrednio.
Content marketing polega na publikacji użytecznych informacji, w celu przyciągnięcia użytkownika do danej witryny internetowej. Działanie to ma charakter długoterminowy, co sprzyja budowaniu trwałych relacji z potencjalnym klientem. Z drugiej strony zadaniem content marketingu jest stworzenie na tyle przydatnej i unikatowej treści, aby promowana w ten sposób strona pojawiła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu odpowiedniego hasła w wyszukiwarce.
Zadowolony z publikowanych treści użytkownik przekazuje linki do strony dalej m.in. rozprowadzając je wśród osób znajomych, co dodatkowo podnosi ranking strony – to tzw. naturalny link building. Google tymczasem coraz bardziej zaczyna traktować daną witrynę jako źródło przydatnej wiedzy.
W ramach content marketingu możemy promować markę, firmę, usługę, produkt, a także konkretną osobę. Informacje na ten temat mogą być umieszczane w treściach tworzonych w ramach content marketingu lub im towarzyszyć, tak aby użytkownik przyciągnięty na stronę ciekawą publikacją, mógł się z nimi bez większych przeszkód zapoznać.
Informacje na temat skuteczności content marketingu są jednoznaczne. W 2018 roku 80 procent firm korzystało z tego typu działań. Ich plusem jest również fakt, że w przeciwieństwie do tradycyjnych reklam, content marketing nie jest przecież blokowany przez takie rozwiązania jak Adblock.