Raport: do 2011 roku popularność Internet Explorera spadnie poniżej 50%

Raport: do 2011 roku popularność Internet Explorera spadnie poniżej 50%

Raport: do 2011 roku popularność Internet Explorera spadnie poniżej 50%
Źródło zdjęć: © Microsoft
08.05.2009 17:30, aktualizacja: 11.05.2009 12:55

Z najnowszej analizy firmy badawczej Net Applications wynika, że Internet Explorer odnotował po ostatnim miesiącu kolejny spadek udziału w rynku. Jeśli ten trend się utrzyma, to do 2011 roku udział przeglądarki Microsoftu w rynku spadnie poniżej 50%.

Frima badawcza Net Applications, która od 200. roku dostarcza analiz dotyczących segmentu przeglądarek internetowych, opublikowała raport, który wskazuje, że popularność Internet Explorera spadnie do 2011 roku poniżej poziomu 50.
Według kwietniowego raportu Net Applications przeglądarka Internet Explorer straciła 0,7. udziału w rynku i zakończyła miesiąc na poziomie 66,1%. Spadek popularności odnotowały przede wszystkim IE7 ( -2% ) i IE6 ( -0,8% ). Niestety, nie pomogła nawet dobrze przyjęta przez internautów premiera Internet Explorera 8 ( +2,2% ).
Vince Vizzaccaro, wiceprezes marketingu z Net Applications, powiedział, że jest bardzo zaskoczony wynikiem. Dodał, że nigdy nie przypuszczał, iż IE może zaliczyć tak dramatyczny spadek.

Z badań Net Applications wynika również, że internauci korzystający z IE6 powoli decydują się na aktualizację swojej przeglądarki. Dużą rolę odgrywa tu opcja Automatycznych Aktualizacji wprowadzona i promowana przez Microsoft.

Na spadku IE zyskała oczywiście konkurencja. Według Net Applications Mozilla Firefox zwiększyła swój udział w rynku o 0,4. I skończyła miesiąc na poziomie 22,5%. Google Chrome również odnotowała wzrost popularności - o 0,2% do poziomu 1,4%. Okazji nie wykorzystała jedynie Safari, która straciła 0,02% udziału w rynku kończąc kwiecień na poziomie 8,2%.
Vizzaccaro podkreślił, że Firefox, mimo pewnych problemów, powoli wyrasta na poważnego konkurenta dla IE. Przeglądarka Mozilli przez ostatni rok zyskiwała średnio 0,4 punktu procentowego miesięcznie. Jeśli ten trend się utrzyma, to do listopada bieżącego roku aplikacja zyska 25. udziału w rynku. Byłby to kolejny ważny argument w rywalizacji z liderem Microsoftu.
Z drugiej strony IE tracił przez ostatni rok średnio 0,7. udziału w rynku. Gdyby ten trend się utrzymał, to do 2011 roku popularność przeglądarki spadłaby poniżej 50%.
Na uwagę zasługuje również Google Chrome dostępne póki co tylko dla systemu Windows. Przeglądarka od swojej premiery w grudniu zyskała największy wzrost popularności. Vizzaccaro podkreśla, że Google umieściło dyskretne reklamy przeglądarki na stronach swoich wyników wyszukiwania co niesamowicie oddziałuje na wzrost jej popularności. Najlepszym ruchem ze strony Google byłoby teraz podpisanie umowy z producentami sprzętu i dodawanie przeglądarki jako preinstalowane oprogramowania na nowych komputerach.

Badania Net Applications oparte są o komputery monitorujące około 40 tysięcy stron internetowych. Raport dostępny jest na stronie firmy.

Warto zauważyć, że Vizzaccaro w swojej prognozie nie odniósł się bezpośrednio do nadchodzącej premiery Windows 7. która może diametralnie zmienić powyższe wyniki.
Na koniec uwaga: Do podobnych analiz należy podchodzić z pewnym dystansem. Kwestię przekłamań w podobnych badaniach najlepiej obrazuje ostatni artykuł o tym, że Linux zdobył już 2% rynku.

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (57)