Google uruchomiło polskojęzyczną wersję swojego narzędzia służącego do analizy oglądalności stron internetowych - Google Analytics.
Google Analytics został stworzony na bazie produktu firmy Urchin Software, firmy kupionej w kwietniu 2005 r. przez Google. Serwis ujrzał światło dzienne w listopadzie 2005 r., do połowy 2006 roku istniały ograniczenia dotyczące liczby zakładanych kont. Obecnie nie ma takich ograniczeń.
"Nowa wersja Google Analytics oferuje lepszą widoczność ważnych danych, przejrzystą grafikę i intuicyjne ścieżki nawigacji. Program omawia dane korzystając z prostego języka, dzięki czemu właściciele serwisów mogą podejmować bardziej świadome decyzje" - można przeczytać na oficjalnym blogu Google Polska.
_ -W Google koncentrujemy się na tworzeniu potężnych narzędzi umożliwiających reklamodawcom zmierzenie skuteczności wydatków na marketing oraz wyciągnięcie maksimum korzyści z prowadzonego biznesu _ - mówi Paul Muret, Engineering Director, Google. _ -Nowa wersja Google Analytics pozwoli reklamodawcom oraz właścicielom serwisów lepiej poznać potrzeby ich klientów, a co za tym idzie, zwiększyć stopę zwrotu z inwestycji polepszając jednocześnie jakość korzystania z handlu internetowego przez klientów. _
Usługa Google Analytics jest zintegrowana z narzędziem Google AdWords.
Weź udział w sondzie. Google wprowadziło polskojęzyczną wersję narzędzia Google Analytics. Jak ten ruch wpłynie na sytuację polskich firm dostarczających narzędzi analizy statystyk oglądalności? - http://www.internetstandard.pl/sonda/1280.html
Polska wersja Google Analytics: http://www.google.com/analytics/pl-PL/