Nasza-Klasa na celowniku polskich urzędników!

Nasza-Klasa na celowniku polskich urzędników!
03.08.2010 16:01
Nasza-Klasa na celowniku polskich urzędników!

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) z urzędu zajął się nowym regulaminem korzystania z portalu społecznościowego nasza-klasa.

Korzystając ze swoich ustawowych kompetencji, analizuje jego postanowienia dotyczące przetwarzania danych osobowych użytkowników portalu. Ostateczna ocena zgodności nowego regulaminu z zasadami ochrony danych osobowych możliwa będzie po dokładnym zbadaniu sprawy.

Jeśli zaś użytkownicy uznają, że w regulaminie korzystania z usług znajdują się postanowienia niedozwolone, powinni zwrócić uwagę na ten fakt dostawcy usług, a gdy nie przychyli się on do przedstawionego stanowiska, mogą wystąpić do sądu powszechnego o uznanie danego postanowienia za niewiążące.

288771324195977363

W tym celu mogą skorzystać z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów, którzy - zgodnie z art. 4. ust. 1 i 2 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów - zapewniają bezpłatne poradnictwo konsumenckie i informację prawną w zakresie ochrony interesów konsumentów, a także mogą wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

Przypomnijmy, czego dotyczy sprawa.

Nasza-klasa, najpopularniejszy w Polsce serwis społecznościowy, który przyciągnął ok. 1. mln internautów, zmieniła ostatnio nazwę na Nk.pl. Tym samym portal nakazał użytkownikom zaakceptować nowy regulamin - kto tego nie zrobi, w ciągu 30 dni straci konto. Następnie, okres ten został wydłużony, z powodu "okresu urlopowego".

Użytkownicy się buntują. Internautów zirytowało zmuszanie ich do udzielenia zgody spółce na nieodpłatne przetwarzanie danych, w tym wizerunku. M.in. w "celach reklamowych spółki i jej kontrahentów, w ramach serwisu lub poza serwisem". I licencji na praktycznie wszystko, co opublikowali w serwisie - donosiła "Gazeta Wyborcza"

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (221)