Motorola traci rynek w USA

Motorola traci rynek w USA

19.05.2008 00:51

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Motorola może stracić pozycję lidera w sprzedaży telefonów komórkowych w USA - informują analitycy z IDC i Strategy Analytics.

Udział Motoroli na rynku amerykańskim spadł w pierwszym kwartale do 25%. Za to zarówno LG jak i Samsung powiększyli swój udział do 21%. Jeszcze w I kw. 2007 r., Motorola miała 37,7% udziału w rynku, podczas gdy Samsung 16,6%, a LG 16,3%. Według Strategy Analytics Motorola straci pozycje lidera już w drugim kwartale.

Konsumenci porzucają telefony tego producenta na rzecz bardziej zaawansowanych modeli innych firm. Motorola, która serią RAZR stworzyła nowy trend na rynku, przestała wprowadzać nowe innowacyjne produkty, bazując praktycznie tylko na kolejnych odsłonach "brzytw". Doprowadziło to do ponad 33% spadku udziału w światowym rynku.

W marcu producent poinformował, że zamierza od 2009 roku wydzielić część produkującą telefony komórkowe i wraz z innymi zmianami doprowadzić do rentowności przedsięwzięcia. Zapowiedziano także na drugi kwartał wprowadzenie nowych produktów z ulepszoną funkcjonalnością.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także