Intel: "Nasze gwiazdy rocka nie są takie, jak wasze"

Intel: "Nasze gwiazdy rocka nie są takie, jak wasze"

06.05.2009 14:00, aktual.: 06.05.2009 14:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Rusza kolejna kampania reklamowa Intel, największa jaką procesorowy gigant przygotował od trzech lat. Myśl przewodnia przyświecająca spotom telewizyjnym i billboardom brzmi "Sponsorzy jutra", zaś treść reklam ma podkreślić rolę i znaczenie spółki dla przyszłych generacji.

Jest to zarazem pierwsza kampania w historii spółki, promująca markę Intel zamiast konkretnych produktów. Największym wyzwaniem dla Intela było bowiem przywrócenie znaczenia hasłu "Intel inside" ( klienci nie kupują przecież procesorów bezpośrednio od Intela - nabywają je w postaci składników komputerów wytworzonych przez kogoś innego ).

Jak relacjonuje New York Times, agencja reklamowa Venables Bell, której zlecono przygotowanie kampanii, porównała kilkadziesiąt spotów promujących rozwiązania firm IT. W wyniku analizy stwierdzono, że reklamy skupiają się na teraźniejszości, podkreślając wpływ reklamowanych produktów na codzienne życie. Dlatego też skupiono się na działalności badawczo-rozwojowej Intela - inżynierowie firmy pracują w dużej mierze nad technologiami, których rynkowa premiera nastąpi za kilka/kilkanaście lat (stąd motyw "Sponsorów jutra").

Spoty są też inspirowane korporacyjną kulturą panującą w Intelu, korespondującą w pewien sposób z wzorcami niektórych społecznych zachowań. Na przykład, w jednym z filmów grupa osób dostaje ataku zbiorowej histerii na widok Hindusa w średnim wieku, przemierzającego pomieszczenie socjalne. Jeden z pracowników rozdziera koszulę, pod którą ukazuje się t-shirt ze zdjęciem owego Hindusa, inny domaga się jego autografu. Na ekranie pojawia się napis ?Ajay Bhatt, współtwórca USB", a po nim: "Nasze gwiazdy rocka nie są takie, jak wasze".

Filmom towarzyszyć będą billboardy i reklama drukowana o podobnym, humorystycznym zabarwieniu.

Obraz
© (fot. IDG.pl)

Kampania do końca czerwca br. ma wystartować w ok. 30 państwach świata.

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)