Firmy o promocji on-line

Firmy o promocji on-line19.01.2009 13:00
Firmy o promocji on-line

Dla 28 proc. firm priorytetem w działaniach promocyjnych w internecie jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, ale tylko co czwarty przedsiębiorca w tym gronie stara się dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym do konkretnej grupy docelowej - wynika z badania przeprowadzonego na firmach przez serwis Firmy.net.

Dla 28 proc. firm priorytetem w działaniach promocyjnych w internecie jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, ale tylko co czwarty przedsiębiorca w tym gronie stara się dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym do konkretnej grupy docelowej - wynika z badania przeprowadzonego na firmach przez serwis Firmy.net.

Równie istotne dla firm (5 proc.) jest skuteczne pozyskanie klienta i wzrost sprzedaży. Dla 17 proc. kluczowa okazała się wysoka pozycja w popularnych wyszukiwarkach internetowych, a dla 9 proc. kreowanie wizerunku i zwiększenie rozpoznawalności marki.

Jeśli chodzi o wymogi rodzimych firm odnośnie strony wizualnej przekazu promocyjnego, to z badania Firmy.net wynika, że dla naszych przedsiębiorców najważniejsza jest przejrzystość i czytelność prezentacji reklamowej w sieci (8 proc.), a także konkretne funkcjonalności z tą reklamą związane (5 proc.).

288769274355726483
Źródło zdjęć: © Roczne wydatki firm na promocję w internecie (w złotówkach) (fot. IDG)

Co warte zainteresowania, tylko 2 proc. ankietowanych wymienia niską cenę jako element decydujący o wyborze sposobu promowania się w Internecie. - _ Rośnie świadomość firm odnośnie narzędzi internetowej promocji. Świadczy o tym choćby fakt, że coraz więcej przedsiębiorstw mierzy wartość reklamy w sieci przez liczbę pozyskanych w ten sposób klientów, a nie za pomocą wysokości kwot przeznaczanych na reklamę _ - podsumowuje Michał Kurczycki, przedstawiciel twórcy Firmy.net, szwajcarskiej firmy NNV AG.

Wyniki badania potwierdzają dynamiczny rozwój rynku reklamy w Internecie. Ponad 20 proc. spośród przebadanych przedsiębiorstw gotowych jest na ten cel zainwestować ponad 5000 zł rocznie, 11 proc. jest skłonnych wydać między 1501 zł a 2000 zł.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)