Google wyszuka fałszywe firmy reklamowe
Nowa usługa Anti-Malvertising, jaką właśnie wprowadził Google, ma pomagać w rozpoznawaniu podejrzanych firm reklamowych, które usiłują zainfekować komputery internautów wyświetlając na całkiem normalnych stronach spreparowane banery reklamowe albo pop-upy.
19.06.2009 | aktual.: 19.06.2009 16:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Każda większa strona musi się zmagać z tym problemem, w którym kluczowa kwestią jest sprawdzanie informacji o danej agencji reklamowej i jej wiarygodności. Ostatecznie przecież takie banery we Flashu pobierane z jakichś zewnętrznych serwerów, kryjące w środku szkodliwe skrypty, mogą zagrażać tysiącom użytkowników albo nękać internautów jakimś niepożądanym oprogramowaniem.
Usługa Google'a ma pomóc w sprawdzaniu, czy dany reklamodawca albo agencja reklamowa już kiedyś dostała negatywną ocenę użytkowników. W tym celu usługa przeszukuje wiele niezależnych stron innych firm, usługodawców i specjalistów od zabezpieczeń, którzy zajmują się tematyką rozpowszechniania malware'u albo reklamy, poszukując na tych stronach określonych pojęć, nazw domen, adresów URL i wszelkich innych danych.
Zależnie od tego, jak wiele trafień w wyszukiwaniu przypada na określony adres URL, tym wyższe prawdopodobieństwo jest mu przypisywane przez usługę. Tym niemniej wyniki wyszukiwania powinny służyć jedynie jako wskazówki do dalszych badań przed podjęciem ostatecznego wyroku. Dla przykładu wpisanie adresu heise daje w rezultacie bardzo wiele różnych wyników, ponieważ różne strony zajmujące się zabezpieczeniami często linkują do wiadomości na heise Security.
Z drugiej strony wprowadzenie hasła trafallo prowadzi do rezultatów, w których pojawiają się ostrzeżenia przed witryną trafallo.com. Domena ta odegrała rolę w incydencie z początku 200. roku, kiedy to zmanipulowany a posteriori baner reklamowy usiłował podsuwać użytkownikom niepożądane oprogramowanie.
O tym, czy każdorazowe wyniki wyszukiwania odpowiadają rzeczywistej sytuacji i czy w ogóle pasują do danego problemu, zdecydować musi osoba odpowiedzialna za reklamy zamieszczane w danym portalu –. niewykluczone przy tym, że szybsze rozwiązanie osiągnie się dzięki osobistej rozmowie telefonicznej.
Dalsze wskazówki odnośnie użytkowania i rozpoznawania podejrzanych firm można znaleźć w radach i propozycjach, które Google udziela na stronie głównej Anti-Malvertising.com.
wydanie internetowe www.heise-online.pl