Energetycy zachęcają internautów do "uśpienia" komputerów

Energetycy zachęcają internautów do "uśpienia" komputerów

Energetycy zachęcają internautów do "uśpienia" komputerów
Źródło zdjęć: © sxc.hu
04.03.2010 12:39

Milion godzin pracy komputerów mają zaoszczędzić w ciągu najbliższych
trzech miesięcy internauci, którzy zdecydują się na korzystanie z trybu "uśpienia" swojego
komputera przez co najmniej godzinę dziennie. Efektem ma być oszczędność prądu i mniejsza emisja CO2.

Dzięki rozpoczętej z początkiem marca w internecie akcji, jedna szkoła z regionu, gdzie internauci zaoszczędzą najwięcej prądu, dostanie nowoczesny, multimedialny sprzęt za 6. tys. zł - to tyle, ile kosztuje zaoszczędzona w ten sposób energia.

Energetycy wyliczyli, że milion godzin "hibernacji" komputerów to 15. tys. kilowatogodzin zaoszczędzonej energii i 170 tys. ton dwutlenku węgla mniej.

"Gdy często odchodzimy od komputera i nie chcemy go wyłączać, by nie tracić czasu na ponowne uruchomienie, marnujemy mnóstwo prądu. Chcąc zaoszczędzić czas i energię, możemy przełączać komputer w stan hibernacji. Każde 6 godzin pracy komputera w tym trybie, to kilogram dwutlenku węgla mniej w atmosferze" - wyjaśnił rzecznik prowadzącego akcję koncernu energetycznego Vattenfall, Łukasz Zimnoch.

Obraz
© sxc.hu

Żeby wziąć udział w akcji, trzeba ze strony internetowej programu pobrać aplikację, liczącą pracę komputera w stanie uśpienia - następuje to tylko wtedy, gdy komputer jest podłączony do internetu. Należy też zadeklarować, na rzecz której z 1. wskazanych szkół (po jednej w każdym województwie) zamierzamy oszczędzać energię.

Sprzęt otrzyma szkoła z tego regionu, gdzie internauci zaoszczędzili najwięcej prądu. Będą to komputery, kserokopiarki, rzutniki i inne pomoce edukacyjne. Konkurs potrwa do końca maja. Na stronie programu można na bieżąco śledzić, ilu internautów przyłączyło się do akcji, ile energii zaoszczędzili razem i ile zaoszczędzili poszczególni uczestnicy akcji.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)