eBay.pl wprowadza pełną ochronę kupujących (ale nie na wszystkie produkty)

Jeżeli kupujący na eBay.pl, po otwarciu świeżo dostarczonej paczki stwierdzi, że towar nie zgadza się z zamówieniem (ewentualnie stwierdzi brak towaru), może liczyć na zwrot całości wpłaconych pieniędzy. Warunkiem jest to, że kupujący zapłacił za zakupy przez systemy płatności PayPal.

eBay.pl wprowadza pełną ochronę kupujących (ale nie na wszystkie produkty)
Źródło zdjęć: © Ebay

30.06.2009 | aktual.: 01.07.2009 19:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

_ "Jest to ukłon w stronę osób, które do tej pory bały się kupować towar za granicą lub w ogóle nie kupowały na aukcjach _" - mówi o ochronie kupujących Karol Świtała, rzecznik prasowy eBay.pl.

Jeśli paczka nie dojdzie lub otrzymany przedmiot nie będzie zgodny z opisem, kupujący otrzyma 100. zwrotu płatności, łącznie z kosztami wysyłki. Niezależnie też od tego, skąd pochodzi przedmiot ( m.in. cała UE, USA, Australia ).
Przy zakupie należy jednak sprawdzić, czy aukcja jest objęta ochroną kupujących w systemie PayPal, bo to właśnie PayPal decyduje, która transakcja będzie objęta programem. Do towarów nie objętych ochroną zaliczają się nieruchomości i produkty z kategorii motoryzacja, co wynika najprawdopodobniej z dużej wartości tych obiektów. Jak powiedział mi Karol Świtała, dla PayPal kryterium przyjęcia do programu jest to, czy "możemy dany towar odebrać", dlatego zaliczane do kategorii "motoryzacja" części samochodowe powinny już kwalifikować się do programu.

Odrębną sprawą jest to, że w przypadku takich kategorii jak wspomniane nieruchomości, użytkownicy traktują eBay raczej jak serwis ogłoszeniowy i rozglądają się za ofertami. Nikt raczej nie kupuje domu za pomocą opcji "kup teraz".

Co ważne, zanim użytkownik zwróci się o zwrot pieniędzy, musi w pierwszej kolejności otworzyć spór w Centrum rozstrzygania systemu PayPal. Dopiero gdy stronom nie uda się osiągnąć porozumienia, kupujący bedzie mógł przekształcić spór w roszczenie. Centrum rozstrzygania sporów funkcjonuje też w Allegro - http://www.internetstandard.pl/news/147449/allegro.konflikt.rozwiaz.sam.html.

Allegro.pl posiada też Program Ochrony Kupujących. Zapewnia on rekompensatę do 10.000 zł.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (14)