Reklamy na eBay.pl od Ad.net

Reklamy na eBay.pl od Ad.net

27.04.2007 15:00, aktual.: 27.04.2007 15:18

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Polski eBay rozpocznie pokazywanie reklam na swoim serwisie. Za pozyskiwanie reklamodawców będzie odpowiadała sieć Ad.Net. Jak sprawa reklam wygląda w innych krajach, w których działa eBay? Czy to krok w dobrym kierunku?

Obraz
© ebay.pl

Ad.net będzie sprzedawał powierzchnię reklamową na stronach eBay.pl, jak również poszukiwał reklamodawców, promował serwis aukcyjny eBay w domach mediowych oraz wspierał działania promocyjne jakie serwis aukcyjny będzie przeprowadzał. Umowa pomiędzy firmami została podpisana do końca 2007 r.

_ -EBay na całym świecie współpracuje z firmami sprzedającymi reklamy w internecie. Ponieważ reklama nie jest naszym podstawowym zajęciem postanowiliśmy powierzyć te działania profesjonalistom. Liczymy, że wprowadzenie dodatkowych informacji w postaci reklam uatrakcyjni nasz serwis - _ mówi Alina Prawdzik, dyrektor generalny w eBay Polska.

Do tej pory polski eBay emitował reklamy Google AdSense. Pojawiła się także jedna kampania graficzna banku Polbank.

W niektórych krajach, np. w Wielkiej Brytanii, eBay sprzedaje reklamę samodzielnie, w innych ma parnetrów, np. w USA - Yahoo!

W Polsce firma zdecydował się na współpracę z siecią reklamową Ad.net. _ - eBay.pl jako nasza najnowsza perła pozwoli nam na personalizacje kampanii dla naszych klientów z wykorzystaniem najnowszej światowej technologii. Owoce naszych wspólnych wysiłków juz niedługo będą widoczne - _ cieszy się Remigiusz Łagodzki, szef działu zakupu i marketingu Ad.Net.

W Polsce reklamy są wyświetlane również w serwisie aukcyjnym Swistak.pl. Reklam nie pokazuje Allegro, choć kilka lat temu ta platforma aukcyjna miała własny dział sprzedaży.

Czy współpraca z siecią a nie samodzielna sprzedaż to w pełni przemyślany krok ze strony eBay.pl? - _ -Moim zdaniem eBay Polska przecenia możliwości i efektywność outsourcing'u. Zamiast zatrudnić pracownika do dbania o własny wizerunek - zatrudnia agencję ( z mizernym skutkiem ). Zamiast samodzielnie sprzedawać powierzchnię reklamową i rozwijać kontakty - zatrudnia pośrednika ( u którego zostanie większość wpływów z reklamy i wszystkie kontakty z reklamodawcami ). - _ uważa Jacek Z. Strzembowski z serwisu Aukcje.org. _ -Jednak Ad.netowi gratuluję nowej pozycji w portfelu _ - dodaje Strzembowski.

Ad.net ma też inne powody do radości, z zasięgiem rzędu 81,49% i 10.9 mln użytkowników ( real users ) Ad.Net odzyskał pozycję lidera wśród polskich sieci reklamowych jeśli chodzi o zasięg. Sieć ARBOmedia ma zasięg na poziomie 80,93 % z 10,82 mln użytkowników ( dane wg. lutowych wyników Megapanelu ).

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także