Digg.com składa samokrytykę

Digg.com składa samokrytykę10.10.2008 22:30
Digg.com składa samokrytykę

Kevin Rose, założyciel serwisu Digg.com, oświadczył ostatnio, że działający na jego serwisie system rekomendacji artykułów nie sprawuje się najlepiej, ponieważ ignoruje ludzi z niszowymi zainteresowaniami. Rose zdradził również, że w drugiej połowie przyszłego roku serwis planuje ekspansje za ocean.

Przez najbliższe dwa lata lub więcej, programiści z Digg.com - http://digg.com skoncentrują się na takim rozwiązaniu, które łączyłoby internautów o podobnych zainteresowaniach oraz pozwalało im dzielić się wiadomościami, które nie koniecznie muszą cieszyć się zainteresowaniem szerokiej publiczności.

_ "Tak naprawdę robimy błąd dostarczając użytkownikom treści o tak szerokiej tematyce" _ - powiedział Kevin Rose, na zorganizowanej w Londynie konferencji "Future of Web Apps".

Prawie 30 mln osób odwiedza miesięcznie Digg.com by zapoznać się z nowymi informacjami. Jedynie 10 proc. z tej liczby stanowią osoby zarejestrowane na serwisie, co pokazuje, że "_ istnieje spora przestrzeń, której nie obejmujemy" _ - powiedział założyciel serwisu Digg.com.

"_ Nie wierzę, żeby serwis rzeczywiście działał optymalnie, skoro nie może zachęcić użytkownika do poświęcenia pięciu minut i zapisania się _ - skomentował Rose. _ "Usługa, którą oferujemy nie jest dopasowana do użytkownika. Musimy to zmienić." _

W lipcu, serwis społecznościowy zaimplementował technologię rekomendacji, która rejestruje linki dodane przez użytkownika oraz porównuje je z preferencjami innych osób.

Rose stwierdził, że _ "od czasu, kiedy rozwiązanie zaczęło funkcjonować w sekcji "Upcoming" ( z ang. nadchodzące ), na Digg.com zauważalny jest wzrost użytkowników, którzy dodają zarówno nowych znajomych jak i wiadomości." _ Zwiększył się również ruch na stronie.

W najbliższej przyszłości Digg.com ulepszy system wynagradzania użytkowników, którzy dodają "wykopy". Rose zdradził, że będzie to miało związek z tym, jak wielu różnych użytkowników doda daną wiadomość.
W planach jest również rozszerzenie działalności portalu na inne państwa. _ "Klony naszego serwisu powstały i działają w takich krajach jak Hiszpania, Niemcy czy Japonia. W drugiej połowie przyszłego roku planujemy ekspansje poza ocean" _ - zapowiada założyciel Digg.com.

Digg.com związany jest z firmą Microsoft trzy letnią umową na reklamę banerową. Na pytanie, jakie są plany serwisu by zwiększyć przychody, Kevin Rose zdradza: _ "Mamy parę pomysłów na to, żeby społeczność miała trochę więcej do powiedzenia w sprawie reklam, które chce oglądać". _

Najlepiej radzącym sobie w Polsce serwisem, który stworzony został na pomyśle Digg.com, jest Wykop.pl. Według najnowszych wyników Megapaneu PBI/Gemius, w lipcu Wykop.pl odwiedziło 413 618 tys. użytkowników ( real users ) dając tym samym serwisowi 2,72 proc. zasięgu. Stosunek zarejestrowanych użytkowników do osób jedynie odwiedzających stronę, przedstawia się więc bardzo podobnie na polskim serwisie społecznościowym oraz na Digg. Ok. 12 proc. użytkowników Wykopu stanowią osoby zarejestrowane; na Digg.com stanowią one 10 proc. ( 3 mln użytkowników ).

O systemach rekomendacji na Wykopie i Diggu opowiada Michał Białek, Marketing Manager Wykop Sp. z o.o.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)