Test nawigacji Becker Traffic Assist Z201

Test nawigacji Becker Traffic Assist Z20111.06.2009 16:31
Test nawigacji Becker Traffic Assist Z201

Nie tak dawno temu pisaliśmy już o tej nawigacji. Test z działania urządzenia na krajowych drogach możecie znaleźć tutaj. Kiedy jednak nadarzyła się okazja, aby sprawdzić jak Becker zachowa się w dłuższej trasie, a w szczególności za granicą, postanowiliśmy to wykorzystać. Inny użytkownik, inne drogi, a zatem nieco inne wrażenia. Zapraszamy do lektury.

Nie tak dawno temu pisaliśmy już o tej nawigacji. Test z działania urządzenia na krajowych drogach możecie znaleźć tutaj.* Kiedy jednak nadarzyła się okazja, aby sprawdzić jak Becker zachowa się w dłuższej trasie, a w szczególności za granicą, postanowiliśmy to wykorzystać. Inny użytkownik, inne drogi, a zatem nieco inne wrażenia. Zapraszamy do lektury. *

Na wstępie pozwolę sobie na żartobliwą konkluzję, że gdyby wszystkie urządzenia nawigacyjne działały tak jak nowy produkt Beckera to mielibyśmy mniej żartów typu "nawigacja poprowadziła go do brzegu jeziora".

Urządzenie jest wykonane bardzo estetycznie, na jego plus należy zaliczyć obecność tylko jednego przycisku na obudowie, który jest przyciskiem uniwersalnym, służy zarówno do wyłączania sprzętu jak i do funkcji nawigacyjnych po wejściu do menu (cofnięcie do poprzedniego widoku).

288768945522358419
Źródło zdjęć: © Zobacz galerię zdjęć Becker Z201 (fot. WP)

Samo menu, czyli to, co najważniejsze jest bajecznie proste i średnio zaawansowany użytkownik nawigacji nauczy się korzystania z niej w 5 minut. Przyciski wyświetlane na ekranie są duże, mają sensowne nazwy tak, że nie trzeba się domyślać, co oznaczają i jaka funkcja zostanie wywołana. Gdybym miał się jednak przyczepiać, to chwilę zajęło mi odszyfrowanie skrótów (mimo ze znalazłoby się miejsce na całe zdania) "jako p. przel" oraz "zast. stary cel p.", które "wyskakują", gdy po raz drugi wpisze się cel podroży, a pierwszy cel jest już "realizowany".

Świetna natomiast jest baza POI - testowałem ja na hotelach i restauracjach w Niemczech oraz Francji i muszę przyznać, że urządzenie posiada ogromną bazę POI - np. hotele w których spałem (a nie były to hotele 5*, czy znanych i dużych sieci) wraz z ich adresami znalazłem bez problemu. Bardzo dobre zrealizowana jest funkcja "podpowiadacza" pasa ruchu, na standardowej można już powiedzieć wielkości ekranie jadąc autostradą wyświetlają się skopiowane tablice informacyjne i drogowskazy. To gdzie mamy jechać widzimy podświetlone na ekranie w formie świecącej się "tablicy" z napisem "Dortmund, Hannover A2. oraz odpowiednimi strzałkami.

Możliwości konfiguracji jest bardzo dużo i nie będę ich szerzej opisywał (więcej w poprzednim teście, który znajdziecie tutaj)
. Sprzęt posiada bardzo dobry odbiornik GPS, ponieważ ani razu nie miał problemu z szybkim złapaniem sygnału, co niestety zdarzało mi się w innych nawigacjach - znany komunikat "szukam sygnału GPS" przez 5,1. minut. Będąc w obcym mieście nie będziesz przecież krążyć w kółko czekając na wskazówki, w którą stronę masz jechać. Becker łapie sygnał od razu.

288768945522620563
Źródło zdjęć: © Zobacz galerię zdjęć Becker Z201 (fot. WP)

Becker Z20. ma tez oczywiście wady, z których jedna wydaje mi się bardzo poważna - mianowicie bardzo ciężko odnaleźć deklarowaną przez producenta wbudowaną bazę fotoradarów. Ja jej nie znalazłem, a znajduje takowe bez problemu w Tom Tomie czy Auto Mapie. W naszym pięknym kraju baza fotoradarów to element podstawowy, bo wszyscy wiemy, jak skutecznie potrafią one utrudnić drogę. Są hotele, noclegi, parkingi etc - ale punktów kontroli drogowej, czy fotoradarów nie udało mi się odnaleźć. Faktem jest, że ani razu nie zajrzałem do instrukcji obsługi, a na zapoznanie się ze sprzętem miałem niecałe 20 minut przed ruszeniem w podróż. Nie zmienia to jednak faktu, że baza fotoradarów powinna być łatwa do odnalezienia, a najlepiej domyślnie włączona.

Kolejna rzecz, która zaskoczyła mnie in minus to trasa piesza, a konkretnie fakt, że po jej wyznaczeniu i przejściu kilkuset metrów zaczyna migać kontrolka stan naładowania baterii - nawigacja naładowana była przed tym zdarzeniem „do pełna”. Jako jeden z pierwszych użytkowników sprzętu mam prawo oczekiwać, że przejdę z nawigacją bez zasilania choć z godzinę? Jest to prawdopodobnie błąd oprogramowania, bo w trybie samochodowym, sprzęt jest w stanie działać bez zasilania całkiem długo.

Wspomnę tylko jeszcze o "zaciągającym", żeńskim głosie jednego z wbudowanych „głosów nawigacji”. (do wyboru są cztery: dwa męskie i dwa żeńskie). Gdy wybierzemy ten konkretny głos, nawigacja potrafi się zapętlić, co skutkuje koniecznością restartu urządzenia, kiedy w nieskończoność słyszymy komunikat "przekroczyłeś dozwoloną prędkość, przekroczyłeś dozwoloną prędkość, przekroczyłeś dozwoloną prędkość, przekroczyłeś dozwoloną prędkość".

Z drugiej strony, kiedy „kobieta”. zrzędzi w nieskończoność, mniej chętnie przekraczasz dozwoloną prędkość. W innych głosach ten problem nie występuje. Informacje o ograniczeniach prędkości nie zawsze są też aktualne, jeśli poruszamy się po Polsce. Albo to wina naszych drogowców, albo Beckerowi należy się lekkie odświeżenie tych informacji. I to byłoby na tyle wad.

288768945522948243
Źródło zdjęć: © Zobacz galerię zdjęć Becker Z201 (fot. WP)

Ogólnie sprzęt jest jednak mało zawodny, doprowadził mnie bez problemu do określonych destynacji, praktycznie ani razu na rondzie z wieloma rozjazdami nie miałem problemu, czy na pewno jednak to jest trzeci wyjazd, a może to już czwarty - strzałka pokazująca kierunek (moim zdaniem banał, ale jeden z najważniejszych w nawigacjach) jest czytelna i co ważne czerwona, a nie tam jakaś żółta czy niebieska jak to bywa.

Nieocenioną pomocą, szczególnie w miastach, których nie znamy oraz wielopasmowych autostradach, jest asystent pasa ruchu. Bezbłędnie i z odpowiednim wyprzedzeniem sugeruje nam, na którym pasie ruchu powinniśmy się znajdować, aby wykonać poprawnie manewr. Na wielopasmowych skrzyżowaniach Paryża, czy Berlina funkcja ta była wprost niezastąpiona. Polecam!

_ Marcin Chmielecki / Jarosław Babraj _

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (44)