Szkodliwe banery reklamowe na stronie "The New York Timesa"

Szkodliwe banery reklamowe na stronie "The New York Timesa"

Szkodliwe banery reklamowe na stronie "The New York Timesa"
Źródło zdjęć: © The New York Times
15.09.2009 15:40, aktualizacja: 15.09.2009 15:52

Goście odwiedzający w weekend witrynę dziennika "The New York Times" mogli się sporadycznie natknąć na tzw. scareware – reklamy, które sugerują użytkownikowi, że jego pecet jest zainfekowany. Według informacji samego NYT nieznanym na razie włamywaczom udało się przemycić własne banery przez sieć reklamową obsługującą gazetę.

Goście odwiedzający w weekend witrynę dziennika "The New York Times" mogli się sporadycznie natknąć na tzw. scareware – reklamy, które sugerują użytkownikowi, że jego pecet jest zainfekowany. Według informacji samego NYT nieznanym na razie włamywaczom udało się przemycić własne banery przez sieć reklamową obsługującą gazetę.

Tego rodzaju zdarzenia nie są nowe; liczne portale internetowe wprowadziły już mechanizmy kontrolne, które mają uniemożliwiać wyświetlanie reklam ze źródeł niegodnych zaufania. W wielu przypadkach materiały reklamowe są automatycznie pobierane ze zdefiniowanych serwerów, na których znane agencje reklamowe i inni klienci zamieszczają banery i aplety we Flashu.

W tym przypadku oszuści przedstawili się jako przedsiębiorstwo Vonage, które już wcześniej bez żadnych incydentów reklamowało się na stronach "The New York Timesa" i pozwalano mu na prowadzenie kampanii reklamowych z wykorzystaniem zewnętrznych serwerów. Dzięki temu oszuści byli w stanie przełączać na zewnętrznym komputerze materiały między prawdziwymi banerami dostarczonymi przez Vonage i reklamami scareware.

Nie wiadomo, jak wielu odwiedzających zetknęło się z opisanym problemem. W przyszłości "The New York Times" nie będzie pozwalał klientom na wyświetlanie treści pochodzących z niezaufanych agencji reklamowych.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)