Rynek mobilnych OS-ów w USA w 2Q2010

Rynek mobilnych OS‑ów w USA w 2Q2010

Rynek mobilnych OS-ów w USA w 2Q2010
Źródło zdjęć: © Jupiter Images
05.08.2010 23:44, aktualizacja: 06.08.2010 09:18

W II kwartale 2010 roku 25% rynku telekomunikacyjnego w USA należało do smartfonów - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę analityczną Nielsen. Przed końcem 2011 roku tego typu telefony mają stanowić ponad połowę wszystkich sprzedanych na tym rynku.

W II kwartale 2010 roku 25% rynku telekomunikacyjnego w USA należało do smartfonów - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę analityczną _ Nielsen _. Przed końcem 2011 roku tego typu telefony mają stanowić ponad połowę wszystkich sprzedanych na tym rynku.

W porównaniu do II kwartału 2009 roku najwięcej zyskał system mobilny od Google - Android - który z udziału w rynku na poziomie około 2% zagarnął w ciągu kolejnych 12 miesięcy dodatkowe 11 pkt proc., odpowiadając za 13% ogółu.

W tym czasie udział jego rywali (z wyjątkiem iPhone OS, który zwiększył swój udział o 7 pkt proc., do 28%) pozostał na tym samym poziomie lub się zmniejszył. Udział BlackBerry OS spadł o 2 pkt proc. (do 35%), WebOS o 6 pkt proc. (do 2%), natomiast Windows Mobile aż o 12 pkt proc. (do 15%).

W przypadku chęci zmiany dotychczasowego mobilnego systemu operacyjnego, najwięcej zwolenników posiada produkt Apple - lojalność jego użytkowników wynosi aż 89%. Na drugim miejscu znalazł się Google Android (71%), a na trzecim - BlackBerry OS (42%).

Aż 29% użytkowników systemu od BlackBerry oraz 21% użytkowników Androida chciałoby go zamienić na iPhone OS. Na zmianę na Androida gotowych jest 21% użytkowników "jeżynek" oraz 6% użytkowników "jabłuszek". Na zmianę na BlackBerry OS zdecydowanych jest natomiast tylko 2% użytkowników iPhone’ów i 3% użytkowników "androidów".

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)