Rynek telefonii komórkowej w Europie Zachodniej po 2Q2009
W II kwartale 2009 roku w krajach Europy Zachodniej sprzedano 42 mln telefonów komórkowych. Popularność poszczególnych marek odbiega nieco od światowego rynku. 40% rynku mają koreańscy producenci
23.09.2009 | aktual.: 23.09.2009 14:12
Pierwszą pozycję zajmuje wciąż Nokia (36%), jednak depcze jej już po piętach Samsung (29%). Samsung wraz z LG (11%) mają już 40% rynku Europy Zachodniej. Nie jest to aż tak duży udział jak w USA i Kanadzie, gdzie koreańskie koncerny dzierżą już 47,3% rynku, jednak w przeciwieństwie do Nokii czy Sony Ericssona, udział koreańskich gigantów stale rośnie.
Na trzeciej pozycji w zestawieniu znalazł się Sony Ericsson - to najprawdopodobniej ostatni kwartał tego producenta na podium. Przy spadku Sony Ericssona rzędu 18% i jednoczesnym wzroście udziałów LG o 71%, wielkość sprzedaży obu producentów dzieli już tylko 300 tys. sztuk telefonów.
Warto zauważyć, że w zestawieniu nie ma w ogóle Motoroli, oraz fakt, że cały rynek skurczył się w stosunku do II kwartału 2008 roku o 6%.
2Q09 (mln) | 2Q09 (udział) | 2Q08 (mln) | 2Q08 (udział) | zmiana | |
---|---|---|---|---|---|
Nokia | 15,3 | 36% | 19,0 | 43% | -19,0% |
Samsung | 12,2 | 29% | 10,9 | 24% | 12,0% |
Sony Ericsson | 5,1 | 12% | 6,2 | 14% | -18% |
LG | 4,8 | 11% | 2,8 | 6% | 71% |
Apple | 1,4 | 3% | 0,2 | 0% | 600% |
RIM | 1,2 | 3% | 0,8 | 2% | 50% |
Inni | 2,0 | 5% | 4,7 | 11% | -57% |
RAZEM | 42,0 | 100% | 44,6 | 100% | -6% |