Rynek telefonii komórkowej w Europie Zachodniej po 2Q2009

Rynek telefonii komórkowej w Europie Zachodniej po 2Q2009

Rynek telefonii komórkowej w Europie Zachodniej po 2Q2009
23.09.2009 13:48, aktualizacja: 23.09.2009 14:12

W II kwartale 2009 roku w krajach Europy Zachodniej sprzedano 42 mln telefonów komórkowych. Popularność poszczególnych marek odbiega nieco od światowego rynku. 40% rynku mają koreańscy producenci

Pierwszą pozycję zajmuje wciąż Nokia (36%), jednak depcze jej już po piętach Samsung (29%). Samsung wraz z LG (11%) mają już 40% rynku Europy Zachodniej. Nie jest to aż tak duży udział jak w USA i Kanadzie, gdzie koreańskie koncerny dzierżą już 47,3% rynku, jednak w przeciwieństwie do Nokii czy Sony Ericssona, udział koreańskich gigantów stale rośnie.

Na trzeciej pozycji w zestawieniu znalazł się Sony Ericsson - to najprawdopodobniej ostatni kwartał tego producenta na podium. Przy spadku Sony Ericssona rzędu 18% i jednoczesnym wzroście udziałów LG o 71%, wielkość sprzedaży obu producentów dzieli już tylko 300 tys. sztuk telefonów.

Warto zauważyć, że w zestawieniu nie ma w ogóle Motoroli, oraz fakt, że cały rynek skurczył się w stosunku do II kwartału 2008 roku o 6%.

2Q09 (mln) 2Q09 (udział) 2Q08 (mln) 2Q08 (udział) zmiana
Nokia 15,3 36% 19,0 43% -19,0%
Samsung 12,2 29% 10,9 24% 12,0%
Sony Ericsson 5,1 12% 6,2 14% -18%
LG 4,8 11% 2,8 6% 71%
Apple 1,4 3% 0,2 0% 600%
RIM 1,2 3% 0,8 2% 50%
Inni 2,0 5% 4,7 11% -57%
RAZEM 42,0 100% 44,6 100% -6%
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)