Pierwszy proces w historii Internetu przeciwko agencji publicznej

Pierwszy proces w historii Internetu przeciwko agencji publicznej22.04.2010 09:54
Pierwszy proces w historii Internetu przeciwko agencji publicznej

Amazon.com - największa na świecie internetowa księgarnia i sprzedawca multimediów - pozwała stanową agencję podatkową Karoliny Północnej. Firma zarzuca jej próbę otwartego naruszenia prywatności wielkiej liczby Amerykanów. Jest to pierwszy taki proces w historii Internetu

Amazon.com - największa na świecie internetowa księgarnia i sprzedawca multimediów - pozwała stanową agencję podatkową Karoliny Północnej. Firma zarzuca jej próbę otwartego naruszenia prywatności wielkiej liczby Amerykanów. Jest to pierwszy taki proces w historii Internetu - poinformował portal informatyczny The Register.

Pozew wziął się ze śledztwa jakie The North Carolina Department of Revenue (DOR) toczy w sprawie podatków od sprzedaży płyt CD i książek online. W jego ramach agencja stanowa zarządzała od Amazon.com danymi o ponad 5. mln transakcji od 2003 roku. Według pozwu agencja miała do tego prawo, ale jej żądania znacznie przekroczyły uprawnienia. Urzędnicy stanowi zażądali bowiem nie tylko rejestru transakcji, ale także danych telealdresowych podatników, ich numerów Social Security oraz dokładnego wyszczególnienia zakupionego przez nich towaru.

288759912669132947
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

-Jeśli Amazon byłby zmuszony spełnić to żądanie, wówczas doszłoby do ogromnego naruszenia prywatności naszych klientów i złamania Pierwszej Poprawki do Konstytucji na niesłychaną skalę - napisała firma w pozwie przytoczonym przez The Register.

Jak dodaje firma, dużo "osób publicznych" kupuje różne towary w Amazonie i ich historia zakupów mogłaby zostać upubliczniona "przez wielu a zwłaszcza przez polityków i media". Pozew został złożony w sądzie dla zachodniego dystryktu stanu Waszyngton, gdzie znajduje się siedziba firmy i obecnie czeka na rozpatrzenie.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)