Netia rozbuduje w Polsce sieć hot-spotów

Netia rozbuduje w Polsce sieć hot‑spotów

Netia rozbuduje w Polsce sieć hot-spotów
Źródło zdjęć: © psd / flickr.com / CC
01.04.2014 11:00

Netia chce rozwijać technologię Wi-Fi. Łącznie na wszystkie inwestycje firma planuje przeznaczyć w 2014 roku około 200 mln złotych.

– _ Stawiamy mocno na modernizację sieci telekomunikacyjnych. Zdajemy sobie sprawę z tego, że szybkość funkcjonowania internetu jest dla naszych klientów bardzo ważna, więc musimy tę sieć modernizować _ –. mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Mirosław Suszek, członek zarządu Netia SA.

Podkreśla jednak, że spółka nie będzie koncentrować się jedynie na internecie stacjonarnym.

– _ Widzimy duży potencjał w technologii Wi-Fi. Każde urządzenie mobilne: telefon, smartfon czy tablet, ma tę technologię. I to jest koncepcja wyjścia nawet poza zakres naszej sieci telekomunikacyjnej _ –. twierdzi Mirosław Suszek.

Z badań Komisji Europejskiej wynika, że 7. proc. danych przesyłanych za pośrednictwem sieci bezprzewodowych w UE w 2012 r. trafiło do smartfonów i tabletów za pośrednictwem sieci Wi-Fi. Pomimo coraz większej popularności mobilnego internetu LTE, wskaźnik ten ma wzrosnąć do 78 proc. w 2016 r.

Możliwość udostępniania swojej sieci Wi-Fi innym użytkownikom jako pierwsza wprowadziła Netia. Usługa Fon tworzy globalną sieć stworzoną przez ludzi z całego świata. Każdy z jej użytkowników dzieli niewielką część swojego łącza, w zamian otrzymując darmowy dostęp do Wi-Fi w ponad 25. tysiącach miejsc w Polsce i w 12,6 miliona miejsc na całym świecie.

Netia chce pójść jeszcze krok dalej, budując sieć publicznych hotspotów.

– _ Myślimy o budowie tak zwanych publicznych hotspotów i umożliwieniu naszym klientom korzystania z usług Netii nie tylko w obrębie mieszkania, lecz także w miejscach, w których będzie to dla nich bardzo wygodne, nawet w drodze z domu do pracy czy w takich miejscach jak galerie handlowe _ –. tłumaczy członek zarządu Netia SA.

Spółka ma dwa pomysły na budowę darmowych hotspotów.

– _ Możemy budować własne publiczne hotspoty i uzyskiwać przychody z reklam. Możemy też współdzielić koszty z operatorem, np. kawiarni, który chciałby mieć profesjonalną sieć Wi-Fi. Dla przykładu wygraliśmy przetarg na profesjonalną dostawę rozwiązania Wi-Fi do sieci Coffee Heaven _ –. mówi Mirosław Suszek.

Oprócz budowania powszechnego dostępu do internetu, w czym Netia chce stać się numerem jeden, jak deklaruje członek zarządu firmy, operator chce w dynamiczny sposób rozwijać swoje inne usługi.

– _ Patrząc na rozwój liczby klientów telewizji osobistej Netii, jesteśmy najszybciej rosnącym operatorem płatnej telewizji w Polsce. I tu nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, zamierzamy dalej inwestować w tę usługę i oferować coraz ciekawsze rozwiązania dla naszych klientów _ –. zapowiada Mirosław Suszek.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (133)