Miliard chińskich telewizorów

Miliard chińskich telewizorów

Miliard chińskich telewizorów
Źródło zdjęć: © AP
02.07.2012 10:26, aktualizacja: 02.07.2012 11:45

W roku 2011 chińska telewizja, radio i wytwórnie filmowe osiągnęły przychód prawie 290 mld juanów (około 152 mld PLN), w tym branża filmowa 13 mld juanów.

Dane te zamieściło Centrum Badań Rozwoju Państwowego Radia, Telewizji i Filmu w raporcie "Rozwój chińskiego radia, filmu telewizji, 2012". Według raportu, łączny przychód wszystkich trzech badanych mediów był wyższy o prawie 1. proc. w porównaniu z rokiem 2010. Wpływy z reklam w radiu i telewizji wzrosły o 19 proc. i wyniosły ponad 112 mld juanów. Sieć telewizji kablowej objęła ponad 49 proc. chińskich gospodarstw i po raz pierwszy przekroczyła 200 mln użytkowników, z czego ponad 115 mln stanowią odbiorcy telewizji cyfrowej.

Telewizja kablowa zanotowała rekordowe przychody ponad 5. mld juanów i w porównaniu z rokiem poprzednim - wzrosły one o 16 proc. Branża filmowa osiągnęła również znakomite wyniki finansowe i zarobiła 13 mld juanów, czyli o 29 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

W roku ubiegłym Chińczycy wyprodukowali 1. 942 odcinki do 469 rodzimych seriali telewizyjnych, czym ustanowili światowy rekord. W tym samym czasie, zakończono również produkcję 435 filmów animowanych o łącznej długości ponad 261 tys. minut - to też jest światowym rekordem.

Pod względem produkcji filmów pełnometrażowych Chińczycy, z liczbą 79. wyprodukowanych filmów zajmują 3 miejsce w świecie, po Indiach i USA.

W końcu grudnia 201. r. w Chinach zarejestrowanych było 356 milionów użytkowników telefonów komórkowych. Prawie 46 proc. z nich korzystało z płatnego serwisu muzycznego, a ponad 22 proc. pobierało filmy.

Ostatni rok był bardzo pomyślny dla rozwoju telewizji internetowej. W Chinach powstało wiele portali oferujących tę usługę i coraz bardziej są nią zainteresowani użytkownicy telefonów komórkowych.

W ubiegłym roku zakończono proces regionalizacji usług telewizyjnych. W 2. prowincjach, miastach wydzielonych i okręgach autonomicznych, zakończono budowę lokalnych sieci telewizji kablowej. Poza tym, w 54 miastach chińskich trwają eksperymentalne próby połączenia emisji telewizji, radia i internetu w ramach jednej stacji nadawczej.

Z raportu wynika również, że sprzedaż chińskiej produkcji telewizyjnej i filmowej na rynki zagraniczne w ubiegłym roku osiągnęła wartość 15. mln dolarów, a liczba krajów, które dokonały tych zakupów przekroczyła już 100. Wartość sprzedaży produkcji telewizyjnej wyniosła 67 mln dolarów, a filmów 322 mln dolarów. W ramach tej sumy sprzedano 55 filmów do 22 krajów świata.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)