Microsoft chce być lepszy od Google Street View

Microsoft chce być lepszy od Google Street View
13.04.2011 14:31
Microsoft chce być lepszy od Google Street View

Samochody Microsoftu, opatrzone w kamery i specjalistyczny sprzęt, wyruszyły na ulice Londynu. Firma z Redmond przygotowuje bowiem konkurencję dla Google Street View.

Microsoft, we współpracy z firmą Navteq planuje uruchomić nową usługę o nazwie Streetside, która będzie niczym innym, jak odpowiednikiem Google Street View. Nowa usług Microsoftu jest już dostępna w 5. amerykańskich miastach, a samochody z logiem Navteqa wyruszyły już fotografować Londyn. W przyszłym miesiącu rozpoczną również fotografowanie innych europejskich stolic.

Jak przekonuje jednak Dave Coplin, dyrektor działu wyszukiwarek, Streetside nie będzie początkowo usługą na taką skalę, jak konkurent z Mountain View. Microsoft chce skupić się na zurbanizowanych miejscach, w których ludzie najczęściej szukają różnych usług.

288756133433522323
Źródło zdjęć: © Samochody Microsoftu i Navteqa wyruszyły (fot. via Chip.pl)

Firma z Redmond przy uruchamianiu swojej nowej usług chciała uniknąć problemów z prywatnością, których nie udało się ominąć Google'owi. Jednakże, podobnie jak Google, Microsoft będzie zbierał dane z hotspotów WiFi (m.in. o sile sygnału, lokalizacji czy typie bezprzewodowego sygnału).

Te informacje mają pomóc w lokalizowaniu użytkowników. Firma z Redmond planuje zminimalizować ilość zbieranych danych, przez co być może uda jej się uniknąć problemów z prywatnością.

"Wypisać się" z usługi Microsoftu będą mogli wyłącznie nasi zachodni sąsiedzi, którzy mieli także taką możliwość w usłudze Google Street View. W innych krajach Microsoft nie planuje dania takiej możliwości mieszkańcom.

Nie wiadomo na razie, czy Streetside będzie dostępny w Polsce. Przypomnijmy, że Street View miał być dostępny, ale nasi urzędnicy mają wątpliwości co do legalności tego projektu.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)